EGO na ITB Berlin 2011
13 marca 2011 r. zakończyły się 45.
Międzynarodowe Targi Turystyczne w Berlinie, jedne z największych i
najważniejszych światowych imprez turystycznych.
Podczas 5 dni targów do Berlina przybyło ponad 100 tysięcy osób, a liczba
wystawców wyniosła około 11 tysięcy ze 187 krajów. Większość wystawców promowała
swój kraj, przełamywała stereotypy na jego temat, pokazywała jego kuchnię,
kulturę i obyczaje.
Na targach w Berlinie promowaliśmy Krainę EGO i portal turystyczny
egoturystyka.pl wspólnie z pracownikami Starostwa Powiatowego w Ełku i
Gołdapi oraz realizatorami projektu „egoturystyka.pl– produkt turystyczny Krainy
EGO” – mówi Kazimierz Iwanowski, Wicestarosta Olecki –
Odwiedzający nasze stoisko mogli skosztować sękacza, smalcu, chleba wiejskiego,
marynatów, miodu czy oleckich „krówek”. Zwiedzający mieli okazję bliżej poznać
nasz subregion, jego atrakcje turystyczne i walory przyrodnicze. Promowaliśmy
także obiekty turystyczne działające na terenie Krainy EGO oraz ich bazę
noclegową, gastronomiczną i agroturystyczną. Udział w ITB Berlin był możliwy,
dzięki realizacji projektu „egoturystyka.pl– produkt turystyczny Krainy EGO”,
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w
ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013.
Na targach dużym zainteresowaniem cieszyła się wiewiórka – Dziunia, maskotka
Krainy EGO, odwiedzająca poszczególne hale wystawowe. Zwiedzający chętnie robili
zdjęcie z sympatyczną wiewiórkę i sięgali po rozdawane przez nią orzechy
laskowe.
Warto dodać, że organizatorem polskiego stoiska narodowego była Polska
Organizacja Turystyczna (POT) i Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w
Berlinie. POT promował turystykę krajową poprzez stoiska regionów i branży
turystycznej, strefę do organizacji interaktywnych gier i zabaw związanych z
EURO 2012 oraz scenę na występy artystyczne. Prezentowana oferta dotyczyła
przede wszystkim turystyki kulturowej i objazdowej po miastach historycznych,
leczniczej i sanatoryjnej, rodzinnej, aktywnej, weekendowej oraz biznesowej.
Targi w Berlinie odgrywają istotną rolę w promocji naszego kraju, gdyż Niemcy
stanowią najliczniejszą grupę turystów odwiedzających Polskę. Do najczęściej
odwiedzanych przez Niemcy polskich miast i regionów należą Warszawa, Kraków,
Gdańsk, Wrocław, Szczecin, Warmia i Mazury, Wybrzeże Bałtyku, Dolny i
Górny Śląsk, Sudety, Ziemia Lubuska i Beskidy. Dużym zainteresowaniem wśród
niemieckich turystów cieszą się w szczególności pobyty sanatoryjne oraz
turystyka zakupowa.
Mamy nadzieję, że na efekty promocji Krainy EGO nie będziemy długo czekać,
ponieważ sezon urlopowy i wakacyjny wkrótce się rozpocznie.
Anna Turowska
www.powiat.olecko.pl