Certyfikat ISO 9001 dla Starostwa Powiatowego w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku posiada certyfikat
PN-EN ISO 9001:2009 wydany przez jednostkę certyfikującą Polską Izbę Handlu
Zagranicznego.
Uzyskanie certyfikatu to efekt wielomiesięcznych działań przygotowujących nasz
urząd do wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością. Odbyły się szkolenia kadry
zarządzającej, pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością, auditorów
wewnętrznych i pracowników. Powołany przez Starostę Oleckiego Zespół Pilotowy
opracował księgę jakości, politykę jakości oraz procedury systemowe. Z kolei
auditorzy wewnętrzni przeprowadzili audity w poszczególnych Wydziałach Starostwa
– mówi Maria Dzienisiewicz, Wicestarosta Olecki i Pełnomocnik ds.
Zarządzania Jakością – Wprowadzenie standardów zarządzania w urzędzie
zgodnie z normą PN-EN ISO 9001:2009 było możliwe dzięki uczestnictwu w projekcie
„ISO 9001 w administracji samorządowej Polski Wschodniej”, współfinansowanego
przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
realizowanego we współpracy ze Stowarzyszeniem Euroregion Niemen.
Uroczyste wręczenie certyfikatu odbyło się 29 października 2010 r. w siedzibie
Euroregionu Niemen w Suwałkach. Certyfikat potwierdza jakość świadczonych przez
Starostwo usług związanych z realizacją zadań ustawowych w sposób uwzględniający
potrzeby mieszkańców.
Anna Turowska
www.powiat.olecko.pl