Seminarium branżowe – agroturystyka
W
piątek, 25 czerwca 2010 r., w Hotelu Olecko odbyło się seminarium branżowe –
agroturystyka w ramach projektu „egoturystyka.pl – produkt turystyczny Krainy
EGO”, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.
Na seminarium przybyli przedstawiciele branży turystycznej i okołoturystycznej,
przedstawiciele samorządów z powiatu ełckiego, gołdapskiego i oleckiego, a także
osoby zainteresowane rozwojem turystyki w Krainie EGO.
„Miejsca dalekie od miast i ogromnych aglomeracji stają się pożądanymi
kierunkami zainteresowania turystycznego. Turystów interesuje ekologia, kultura
i folklor regionu, jego dziedzictwo. Chcą nawet na chwilę zapomnieć o
rzeczywistości. Pojawił się też nowy trend w marketingu – kształtowania
produktów emocjonalnych, które na pierwszym miejscu w swoim wizerunku eksponują
człowieka i jego nowoczesne potrzeby. Zaś najpoważniejszym wyzwaniem procesu
marketingu jest odpowiedź na pytanie: KTO TO KUPI? A CO POTEM? Handlowanie w
turystyce to nie zwykła sprzedaż produktów. To wymiana czasu wolnego na
korzyści. Zatem czas wolny i człowiek to najważniejsze składniki produktu
turystycznego. W XXI w. czas wolny jest towarem luksusowym” – mówił Jacek
Kowalski, Dyrektor Smit i Smit Consulting. W swoim wystąpieniu zawarł
również takie tematy jak: tajemnice dobrego inwestowania; produkty turystyczne;
podróże zmysłowe i „zmysłowy produkt”; uwagi do marketingu; marka gospodarstwa
agroturystycznego.
Następnie Józef Kunicki, administrator egoturystyka.pl zaprezentował jak
funkcjonuje portal oraz jak zamieścić na nim informację o obiekcie turystycznym
bądź ciekawym wydarzeniu. Dalej Andrzej Malinowski, podróżnik
przedstawił, w jaki sposób ekoturystyka może stać się szansą na sukces w
działalności turystycznej.
Z kolei Maria Dzienisiewicz, Wicestarosta Olecki omówiła działania z
zakresu promocji i rozwoju przedsiębiorczości branży turystycznej w Krainie EGO.
„Na turystyce można i trzeba zarabiać. Należy skupić się głównie na rozwijaniu
usług. Turystyka nie rozwija się w odosobnieniu – aktywizuje wiele innych
dziedzin, tj. produkcję żywności, rękodzieło, handel, transport, ofertę
kulturalną czy sportową. W porozumieniu i ścisłej współpracy Mieszkańcy Krainy
EGO mają szansę rozwinąć branżę turystyczną z sukcesem”.
Czas uczestnikom seminarium umiliła sympatyczna wiewiórka, która zachęcała do
skosztowania swego przysmaku – orzeszków.
Anna Turowska
www.powiat.olecko.pl
www.egoturystyka.pl