Informacja o kampanii 2008 – 2009 Krajowego
Centrum ds. AIDS
W Polsce główną drogę zakażeń HIV stanowią obecnie ryzykowne zachowania
seksualne. Najczęściej zakażają się osoby młode, w wieku od 18 do 39 lat,
z przewagą osób do 29 roku życia. Dlatego też kampania jest skierowana przede
wszystkim do osób młodych i
aktywnych seksualnie – żyjących w związkach formalnych, nieformalnych i
nieposiadających stałego partnera.
Osoby młode są też najbardziej mobilne. Jak wynika z badań Głównego Urzędu
Statystycznego, najliczniejszą grupę osób wyjeżdżających z Polski na co najmniej
2 miesiące stanowią osoby między 18 a 35 rokiem życia, stanu wolnego, mające co
najmniej średnie wykształcenie i wyjeżdżające zarówno w celach zarobkowych
(ponad 80%), jak i turystycznych. Grupę tę charakteryzuje duża aktywność
seksualna i gotowość do poszukiwania lub zmiany partnera seksualnego. Często
wyjazd oznacza rozłąkę ze stałym partnerem. Przekazy kampanii są skierowane
także do osób przemieszczających się na terenie kraju.
Zobacz więcej informacji w pliku *.doc

Odbiorcy kampanii to przede wszystkim osoby:
- dorosłe (18-35 lat)
- wyjeżdżające za granicę i podróżujące po Polsce (charakter i czas podróży
dowolny)
- aktywne seksualnie
- żyjące w związkach formalnych, nieformalnych oraz nieposiadające stałego
partnera
- dla których wyjazd oznacza rozłąkę ze stałym partnerem
- odpowiedzialne za własne zdrowie.
Główne przekazy kampanii:
- Nieważne kim jesteś, gdzie jesteś, co robisz, jakie masz wykształcenie,
czy też przekonania – HIV i AIDS może dotyczyć także Ciebie.
- Zawsze i wszędzie unikaj ryzykownych zachowań. HIV i AIDS nie zna granic.
- Seks, tak jak podróż, to wspaniałe przeżycie, może dawać dużo satysfakcji i
szczęścia, jeśli zadbamy o swoje bezpieczeństwo.
- Wykorzystuj wiedzę o HIV w praktyce. Negocjuj techniki bezpieczniejszego
seksu, używaj prezerwatywy. Nie bój się rozmawiać o przeszłości seksualnej
partnera.
- Zrób test na HIV, dowiedz się jaki jest Twój status serologiczny.
W ramach kampanii powstały w 2008 roku cztery kreacje: „Wakacje marzeń 2099 zł.
HIV gratis.” z myślą o osobach podróżujących turystycznie, „Praca za granicą
1250 €. HIV gratis.” dla osób wyjeżdżających do pracy, „Przystanek w podróży 50
zł. HIV gratis.” Dla klientów osób sprzedających usługi seksualne oraz czwarta –
„Wyjazd służbowy. Dieta 45 €. HIV gratis.” dla podróżujących służbowo.

W 2009 roku kreacje zyskały nowe kolory:

Wszystkie kreacje łączy proste, uniwersalne logo – walizka z jednoznacznym
komunikatem „Wróć bez HIV”. Pojawia się ona na wszystkich materiałach kampanii,
tak jak rozpoznawany już od lat znak „Nie daj szansy AIDS! Zrób test na HIV”.

Honorowy patronat nad kampanią objął Minister Zdrowia, a także Główny Inspektor
Sanitarny, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Marszałek Województwa
Mazowieckiego i Wojewoda Mazowiecki.
Zapraszamy do współpracy!
Informacji na temat kampanii udziela Joanna Głażewska
tel. (22) 331 77 81, mail:
j.glazewska@centrum.aids.gov.pl

 |