Warmińsko-Mazurski Ośrodek Doradztwa Rolniczego (W-MODR) w Olsztynie wdrożył nowe narzędzia kontaktu z rolnikami, aby skutecznie doradzać i rozwiązywać bieżące problemy pomimo barier komunikacyjnych.
Codzienny rytuał pracy zmienił swój wymiar, ale nie jakość świadczenia. Zgodnie z zaleceniami rządu w dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników oraz interesantów w Ośrodku został wprowadzony system pracy zdalnej uzupełniony świadczeniem dyżurów pracowników w miejscu pracy, tj. w Centrum w Olsztynie i w Oddziale w Olecku oraz w Powiatowych Zespołach Doradztwa Rolniczego. Doradcy terenowi czuwają nad płynnością pracy, na bieżąco wypełniając wnioski pomocowe.
Wraz z wejściem w życie obostrzeń związanych z pandemią COVID-19 uruchomione zostały dodatkowe narzędzia kontaktu z klientami. Ograniczenie pracy w pełnej interakcji stworzyło okazję do wykorzystania nowych technologii i rozwiązań IT celem realizacji bieżących zadań Ośrodka bez zakłóceń.
Na www.wmodr.pl działa cz@t, który umożliwia specjalistom Ośrodka stały kontakt z rolnikami. Porady udzielane są w zależności od wybranej kategorii branżowej od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00. Na pytania odpowiadamy również korzystając z sekcji wmodr.pl/kontakt poprzez formularz kontaktowy.
Kolejna z dostępnych form kontaktu to bezpłatna, mobilna aplikacja ODR Olsztyn za pośrednictwem, której można umówić spotkanie z doradcą, monitorować informacje o terminach atestów opryskiwaczy, polis ubezpieczeniowych, śledzić aktualne zagrożenia wynikające z pojawienia się organizmów szkodliwych w uprawach. Instalując aplikację z play.google.com, zyskujemy dostęp do aktualności branżowych i opieki doradcy.
Nowa strategia komunikacji uwzględnia również potrzeby interakcji samych rolników. Z myślą o dedykowanej, bezpiecznej przestrzeni wirtualnej stworzone zostało Forum. Platforma komunikacyjna forum.wmodr.pl ułatwia wymianę informacji, doświadczeń z zakresu rolnictwa i Wspólnej Polityki Rolnej oraz dobrych praktyk.
Ośrodek dokłada wszelkich starań, aby w tym szczególnym czasie wszyscy klienci zostali otoczeni opieką doradczą i informacyjną. Specjaliści WMODR pracują już nad kolejnymi rozwiązaniami, które pobudzą lokalną przedsiębiorczość wychodząc naprzeciw aktualnym potrzebom rynkowym.