31 lipca 2015 r. została uruchomiona inicjatywa „Obywatel”. Na www.obywatel.gov.pl zostało zamieszczonych 101 kart najpopularniejszych usług publicznych, jakie administracja świadczy dla obywateli. Na przykład: jak wyrobić dowód, paszport, prawo jazdy czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ); jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się zgłosić. Oprócz tego znajdują się tam także karty przybliżające obywatelom funkcjonowanie 19 wybranych rządowych portali tematycznych.
Cechą wyróżniającą portal jest to, że w jednym miejscu zostały udostępnione niezbędne informacje, jak załatwić poszczególne sprawy w urzędzie. Bez podziału na resorty i właściwości, a według spraw życiowych. Procedury są opisane w prosty sposób.
Dodatkowo Kancelaria Prezesa Rady Ministrów uruchomiła telefoniczną Informację dla Obywatela pod numerem 222 500 115, pod którym pracownicy Kancelarii informują obywateli o tym, gdzie załatwiać sprawy urzędowe. Można również zgłaszać opinie i uwagi, co należy zmienić, np. w danej procedurze, by ją uprościć.
Na stronie Departamentu Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów znajdują się publikacje „Komunikacja pisemna” i „Rozpatrywanie sygnałów obywatelskich”, które zawierają rekomendacje dla urzędników dotyczące komunikowania się administracji z obywatelami.
Więcej szczegółów na www.obywatel.gov.pl.