Wszystkie osoby udające się do Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ), Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej (NiŚOZ), poradni specjalistycznych, pracowni diagnostycznych oraz laboratorium podlegają kontroli epidemiologicznej:
- wywiad epidemiologiczny,
- bezdotykowy pomiar temperatury,
- uzasadniony cel wizyty.
Każda osoba wchodząca musi pamiętać o:
- obowiązku zakrywania nosa i ust,
- przeprowadzeniu dezynfekcji rąk,
- zachowaniu odstępu około 1,5-2 m od kolejnej osoby.
Pamiętajmy o tym, aby chronić siebie i innych
W przypadku wystąpienia objawów chorobowych lub pozytywnego wywiadu epidemiologicznego osoba taka nie zostanie wpuszczona na teren szpitala.
Osoby z objawami chorobowymi powinny skontaktować się telefonicznie z lekarzem POZ lub NiŚOZ.
Funkcjonowanie szpitala z oddziałami obserwacyjno-zakaźnymi dla chorych na Covid-19
Obowiązuje całkowity zakaz odwiedzin pacjentów hospitalizowanych w oddziałach obserwacyjno-zakaźnych.
W związku z zakazem odwiedzin dopuszcza się informowanie osób upoważnionych do otrzymania informacji o stanie zdrowia pacjenta telefonicznie, po uprzedniej weryfikacji rozmówcy z danymi podanymi przez pacjenta do historii choroby.
Dopuszcza się przekazywanie paczek pacjentom hospitalizowanym w oddziałach szpitalnych. Paczkę opisaną imieniem, nazwiskiem oraz nazwą oddziału, na którym przebywa pacjent pozostawia się w punkcie przy wejściu nr 1.
Pracownik punktu pierwszego kontaktu weryfikuje obecność pacjenta w oddziale.
W przypadku weryfikacji pozytywnej paczka przekazywana jest pacjentowi na oddział przez pracownika punktu pierwszego kontaktu. W przypadku weryfikacji negatywnej lub nieopisanej paczki, paczka nie zostanie przyjęta i jest zwracana osobie, która ją dostarczyła.
Zakazuje się wchodzenia i przebywania na terenie szpitala wszelkich osób, których obecność nie jest bezwzględnie konieczna.
Numery telefonów gabinetów lekarskich i pielęgniarskich:
- centrala: 87 520 22 95 lub 87 520 22 96;
- numery wewnętrzne:
- Izba przyjęć: 331,
- Oddział obserwacyjno-zakaźny – I pietro: lekarze 304; pielęgniarki 350, 351, 352,
- Oddział obserwacyjno-zakaźny – II pietro: lekarze 365; położne 363,
- Oddział obserwacyjno-zakaźny – III pietro: lekarze 373; pielęgniarki 372.
Funkcjonowanie Punktu pobrań wymazów Covid-19
W "Olmedica" w Olecku Sp. z o. o. funkcjonuje "Punkt Pobrań" wymazów na obecność SARS-CoV-2. Punkt pobrań czynny jest codziennie w godzinach 9:00-14:00. Prosimy telefonicznie uzgodnić datę i godzinę zgłoszenia się na pobranie wymazów – nr telefonu 726 475 000.
Osoba, od której ma być pobrany wymaz proszona jest o podejście lub podjechanie do punktu pobrań w umówionym terminie. Prosimy okazać dowód osobisty, ewentualnie SMS z informacją o możliwości wykonania badania.
Funkcjonowanie POZ i NiŚOZ
Z uwagi na aktualną sytuację epidemiologiczną prosimy Pacjentów o korzystanie z TELEPORADY. W sytuacjach, kiedy jest to niezbędne, proszę zgłosić się na wizytę po wcześniejszej telefonicznej rejestracji.
Przy wizycie osobistej w POZ lub NiŚOZ istnieje obowiązek wypełnienia "Ankiety epidemiologicznej w kierunku SARS-CoV-2".
Podczas teleporady istnieje możliwość wystawienia:
- e-recepty,
- e-zwolnienia,
- e-skierowania.
Numery telefonów:
- rejestracja POZ w godzinach 7:00-18:00: 87 520 00 17;
- centrala 87 520 22 95 lub 87 520 22 96:
- numer wewnętrzny:
- gabinet lekarski nr 6 – 324,
- gabinet lekarski NiŚOZ – 322,
- gabinet zabiegowy pielęgniarski – 325;
- gabinet zabiegowy pielęgniarski w POZ oraz NŚOZ: 87 520 21 20.
Funkcjonowanie poradni specjalistycznych
Uwaga – poradnia ginekologiczno-położnicza przeniesiona została do kompleksu poradni specjalistycznych (informacja w rejestracji).
W poradniach nie będą przyjmowane osobiście osoby poddane izolacji domowej, kwarantannie, osoby z objawami ostrej infekcji (gorączka, kaszel, duszność, utrata węchu lub smaku) lub z dodatnim wywiadem epidemiologicznym.
W przypadku takich objawów pacjenci proszeni są o kontakt telefoniczny do rejestracji i przełożenie terminu wizyty lub skorzystania z teleporady.
Pacjenci zgłaszający się po raz pierwszy na wizytę przyjmowani będą zgodnie z ustaloną kolejką.
Pacjenci w ramach kontynuacji leczenia proszeni są o korzystanie z teleporady. Lekarz prowadzący w trakcie teleporady może podjąć decyzję o osobistym stawieniu się pacjenta w poradni na wyznaczony termin.
Pacjenci zgłaszający się osobiście proszeni są o przychodzenie w ściśle umówionych godzinach.
W ten sposób uniknie się niepotrzebnego oczekiwania w kolejce.
Poradnie specjalistyczne zabiegowe (poradnia chirurgiczna, urazowo-ortopedyczna, ginekologiczno-położnicza, urologiczna) przyjmują Pacjentów osobiście zgodnie z harmonogramem.
Pracownie diagnostyczne przyjmują Pacjentów na dotychczasowych zasadach. Pacjenci proszeni są o zachowanie środków bezpieczeństwa (dystans społeczny, maseczka, dezynfekcja rąk).
W poradniach nie będą przyjmowane osoby poddane izolacji domowej, kwarantannie, osoby z objawami ostrej infekcji (gorączka, kaszel, duszność, utrata węchu lub smaku) lub z dodatnim wywiadem epidemiologicznym.
W przypadku takich objawów pacjenci proszeni są o kontakt telefoniczny do rejestracji i przełożenie terminu wizyty lub skorzystania z teleporady.
Rozdział czasowy przyjęć pacjentów w pracowni Rtg, Usg, Tk
- Pacjenci ambulatoryjni w godzinach 8:00-14:00,
- Pacjenci szpitalni w godzinach 14:30-18:30.
Zmiana organizacji wejść do budynku szpitalnego:
- wejście nr 1, tj. wejście główne do szpitala (taras) – wyłącznie dla personelu szpitala oraz dla pacjentów niepełnosprawnych do POZ, NiŚOZ, RTG, Usg, Tk; miejsce pozostawiania paczek dla pacjentów szpitalnych;
- wejście nr 2, tj. z tyłu szpitala – poradnie specjalistyczne, pracownie diagnostyczne, laboratorium analityczne;
- wejście nr 3, tj. od strony ulicy, “dawne wejście” POZ i NiŚOZ – POZ, NiŚOZ;
- wejście nr 4, tj. od szczytu szpitala, od strony lądowiska – Rtg, Usg, Tk.