Prowadzisz firmę, która jest wpisana do KRS-u przed 1 stycznia 2025 r.?
Jeśli tak, to od 1 kwietnia 2025 r. musisz mieć adres do e-Doręczeń.
Czym są e-Doręczenia?
To nowoczesne, wygodne i elektroniczne rozwiązanie, które w kontaktach z urzędami zastąpi listy polecone za potwierdzeniem odbioru.
Jak założyć skrzynkę do e-Doręczeń?
Wejdź na stronę Biznes.gov.pl. Zaloguj się do Konta Przedsiębiorcy. Przygotuj:
- numer KRS firmy;
- adres korespondencyjny firmy;
- imię i nazwisko administratora skrzynki, jego mail i numer PESEL lub Identyfikator Europejski.
Działasz jako pełnomocnik, prokurent i Twoje uprawnienie do złożenia wniosku w imieniu przedsiębiorcy nie wynika z KRS-u?
Musisz to udowodnić. W takim przypadku przygotuj:
- pełnomocnictwo, które podpisał elektronicznie przedsiębiorca lub kopię pełnomocnictwa, którą potwierdził elektronicznie za zgodność z oryginałem przedsiębiorca, notariusz lub będący pełnomocnikiem przedsiębiorcy – adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, doradca podatkowy, radca Prokuratorii Generalnej RP,
- dowód zapłacenia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa (17 zł);
albo
- dokument potwierdzający reprezentację bądź jego kopię, którą potwierdził elektronicznie za zgodność z oryginałem przedsiębiorca, notariusz lub będący pełnomocnik – adwokat, radca prawny, rzecznik patentowy, doradca podatkowy, radca Prokuratorii Generalnej RP.
Wzór pełnomocnictwa znajdziesz na https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/ou709.
Jaki jest ostatni krok?
Podpisz wniosek za pomocą podpisu osobistego, zaufanego lub kwalifikowanego i wyślij go.
Skąd będziesz wiedział, że adres i skrzynka są utworzone?
Otrzymasz maila od zespołu e-Doręczeń. W niej będzie też instrukcja, jak aktywować adres.
Pamiętaj o aktywacji, aby adres do e-Doręczeń Twojej firmy był widoczny w bazie adresów elektronicznych i skrzynka zaczęła działać.
Więcej przeczytasz na https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/ou709.
Grafika pochodzi z profilu społecznościowego Ministerstwa Cyfryzacji.