Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych (ZSLiZ) w Olecku zakończył realizację projektu: Przystanek Grecja na drodze do rozwoju. Był on finansowany ze środków Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i Szkolenia Zawodowe.
W jego ramach odbyły się 2 mobilności w okresie letnim w roku szkolnym 2020/2021 i 2021/2022. Miejscem tych wypraw była Grecja. Tam uczniowie odbyli 10-dniowe praktyki w przedsiębiorstwach u renomowanych pracodawców.
W projekcie uczestniczyli uczniowie z klas II i III technikum, którzy kształcą się w zawodach: technik logistyk, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik hotelarstwa i technik rolnik.
W trakcie projektu 64 uczniów rozwinęło swoje kompetencje zawodowe i językowe. W pierwszej fazie przeszli oni rekrutację, która wyłoniła najlepszych kandydatów do udziału w działaniach. Potem wzięli oni udział w zajęciach, które przygotowały ich do stażu. Podczas nich poznali oni kulturę, tradycję i historię Grecji. Poprawili swoją znajomość języka angielskiego i nauczyli się podstaw języka greckiego. Uczestniczyli też w zajęciach z zakresu przygotowania zawodowego.
Udział w takim przedsięwzięciu to atut ucznia w poszukiwaniu pracy.
Projekt ten był spójny z przeprowadzoną wśród uczniów analizą potrzeb, założeniami programu Erasmus+ i Europejskim Planem Rozwoju Szkoły. Odpowiadał na realizację koncepcji pracy szkoły poprzez rozwój w zakresie międzynarodowej mobilności uczniów. Szkoła podjęła taką inicjatywę, gdyż wzbogaciła ona profil przyszłego absolwenta ZSLiZ o umiejętności zawodowe. Wzmocniła także jego pewność siebie w podejmowaniu aktywności zawodowej w przyszłości. Podejmując takie działania, pragniemy wykształcać u naszej młodzieży umiejętność przystosowywania do zmieniających się warunków w świecie rosnącej globalizacji, gdzie ludzie posługują się szerokim zakresem umiejętności i wiedzy. Uczestnictwo w programach finansowanych ze środków Unii Europejskiej, w tym w programie Erasmus+, stanowi punkt startowy naszych dalszych planów – relacjonuje Justyna Tyczkowska, koordynatorka projektu.
Zapraszamy do zapoznania się z broszurą projektu, którą zamieszczamy poniżej.