obsługa kancelarii Starostwa Powiatowego w Olecku.
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy między innymi:
obsługa kancelaryjno-biurowa i merytoryczna Rady Powiatu i Zarządu Powiatu w Olecku;
prowadzenie sekretariatów Starosty Oleckiego i Wicestarosty Oleckiego;
zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Olecku;
sprawowanie nadzoru i kontroli nad powierzonymi zadaniami;
przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków;
prowadzenie akt i spraw osobowych Członków Zarządu Powiatu w Olecku, pracowników Starostwa Powiatowego w Olecku, dyrektorów jednostek organizacyjnych i podporządkowanych Zarządowi Powiatu w Olecku i Staroście Oleckiemu;
koordynowanie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym pracowników Starostwa Powiatowego w Olecku;
administrowanie budynkami Starostwa Powiatowego w Olecku;
prowadzenie inwestycji, remontów kapitalnych i konserwacji budynków Starostwa Powiatowego w Olecku;
zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie Powiatowym w Olecku przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
prowadzenie archiwum Starostwa Powiatowego w Olecku;
koordynowanie spraw związanych z realizacją przepisów ustawy o ochronie danych osobowych;
obsługa kancelarii Starostwa Powiatowego w Olecku.
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy między innymi:
obsługa kancelaryjno-biurowa i merytoryczna Rady Powiatu i Zarządu Powiatu w Olecku;
prowadzenie sekretariatów Starosty Oleckiego i Wicestarosty Oleckiego;
zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Olecku;
sprawowanie nadzoru i kontroli nad powierzonymi zadaniami;
przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków;
prowadzenie akt i spraw osobowych Członków Zarządu Powiatu w Olecku, pracowników Starostwa Powiatowego w Olecku, dyrektorów jednostek organizacyjnych i podporządkowanych Zarządowi Powiatu w Olecku i Staroście Oleckiemu;
koordynowanie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym pracowników Starostwa Powiatowego w Olecku;
administrowanie budynkami Starostwa Powiatowego w Olecku;
prowadzenie inwestycji, remontów kapitalnych i konserwacji budynków Starostwa Powiatowego w Olecku;
zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie Powiatowym w Olecku przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
prowadzenie archiwum Starostwa Powiatowego w Olecku;
koordynowanie spraw związanych z realizacją przepisów ustawy o ochronie danych osobowych;
prowadzenie biura rzeczy znalezionych.
Anna Turowska
2024-09-17 14:54:32
Wydział Geodezji i Nieruchomości „GN”
Publikacja
Anna Turowska
2024-09-17 14:54:30
Wydział Geodezji i Nieruchomości „GN”
Zapis tymczasowyZajawka (PL): p. o. Naczelnika Tomasz Ulikowski, tel. 87 739 18 59; pokój nr 30. Pracownicy: Tomasz Ulikowski, Krystyna Lewandowska, Katarzyna Pacek, Izabela Kasicka, Ewa Baran, Katarzyna Smokowska, Julia Krzywicka, Klaudia Puczyłowska, Ewelina Kłopotowska.
ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, prowadzenie mapy zasadniczej.
Do zadań Wydziału Geodezji i Nieruchomości należy między innymi:
w zakresie gospodarki nieruchomościami Powiatu Oleckiego i Skarbu Państwa:
tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości i zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego;
przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody;
prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości zamiennej i o rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu;
zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości;
składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przejętych na cele reformy rolnej;
prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości;
występowanie do Agencji Nieruchomości Rolnej o przekazanie nieodpłatnie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych;
przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;
prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność gruntu i działek pod budynkami i działek dożywotnich osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę;
w zakresie geodezji, kartografii:
prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
wydawanie odpłatne na wniosek osób fizycznych i prawnych kopii mapy zasadniczej;
prowadzenie numerycznej mapy zasadniczej;
zakładanie osnów szczegółowych;
prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia podziemnego;
prowadzenie Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej;
prowadzenie powiatowych baz danych w zakresie ewidencji gruntów i budynków;
wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków na podstawie odpisów prawomocnych decyzji administracyjnych i orzeczeń sądowych, podpisów aktów notarialnych i na wniosek osób fizycznych i prawnych;
wydawanie odpłatnie na żądanie właścicieli wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego;
sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
prowadzenie spraw związanych z wyłączaniem gruntów rolnych z produkcji;
przygotowywanie decyzji nakładającej obowiązek zdjęcia próchniczej warstwy gleby i jej wykorzystania;
prowadzenie spraw związanych ze scaleniem i wymianą gruntów;
prowadzenie spraw związanych z klasyfikacją gruntów rolnych i leśnych;
prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie.