informacji publicznej Starostwa Powiatowego w Olecku",
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020
w ramach Osi Priorytetowej 3 „Cyfrowy Region”,
Działania 3.1 „Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego
oraz wysoka jakość e-usług publicznych”
Wnioskodawca: Powiat Olecki.
Cel główny projektu: poprawa dostępności, jakości i efektywności świadczonych usług publicznych oraz usprawnienie procesów wewnętrznych związanych ze świadczeniem usług publicznych poprzez wdrożenie rozwiązań cyfrowego urzędu, wykorzystujących zaawansowane technologie informacyjno-komunikacyjne.
Cele szczegółowe:
Projekt zakłada informatyzację Starostwa Powiatowego w Olecku wraz z wdrożeniem e-usług, jakie będą świadczone ze pomocą uruchomionej platformy internetowej. Projekt pozwoli na rozwój nowoczesnych usług świadczonych drogą elektroniczną, ze szczególnym uwzględnieniem usług o wysokim poziomie e-dojrzałości, bezpieczeństwa oraz ich integracji na wspólnej platformie elektronicznych usług administracji publicznej (ePUAP).
Cel główny projektu osiągnięty zostanie do końca września 2018 r. w wyniku realizacji rzeczowej niżej wymienionych działań:
- wdrożenie Cyfrowego Urzędu wraz z portalem płatności i portalem komunikacji społecznej;
- wdrożenie Systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów (SEOD);
- modernizacja infrastruktury sieci LAN;
- dostawa urządzeń bezpieczeństwa sieci;
- dostawa wyposażenia serwerowni;
- dostawa rozwiązań telekomunikacyjnych;
- dostawa wyposażenia komputerowego;
- dostawa systemu podtrzymania napięcia (UPS).
- wniosek o wydanie zaświadczenia o powierzchni użytkowej domu;
- wydanie potwierdzonych kopii dokumentów;
- wniosek dla rodziców o wydanie skierowania do specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego;
- wniosek o przyznanie nagrody Starosty;
- wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd;
- wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
- wniosek o udzielenie informacji, reprodukcję, sprzedaż materiałów z zasobu;
- wniosek o wprowadzenie zmiany w ewidencji gruntów i budynków;
- wniosek o wprowadzenie zmiany w operacie ewidencji gruntów i budynków;
- wniosek o wydanie wyrysu i wypisu z operatu ewidencji gruntów i budynków;
- wniosek o wydanie zaświadczenia o posiadaniu gospodarstwa rolnego;
- wniosek o wydzierżawienie nieruchomości;
- wniosek o wypisy dla właściciela;
- wniosek o nadanie działki dożywotniej;
- zgłoszenie pracy geodezyjnej;
- aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu;
- wyłączanie gruntów z produkcji rolniczej;
- zmiana terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego;
- wniosek o uzgodnienie dokumentacji projektowej sieci;
- wniosek o wydanie zaświadczenia dotyczącego danych pojazdu – ogólny;
- przedstawienie informacji o terminie, czasie i miejscu, w których będą prowadzone zajęcia, wraz z listą uczestników;
- przekazanie informacji o przeprowadzonych kursach;
- wydanie zaświadczenia o posiadaniu uprawnień do kierowania pojazdami;
- złożenie wniosku elektronicznego za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej systemu Centralna Ewidencja Pojazd i Kierowca.
Planowane efekty realizacji projektu:
- poprawa funkcjonowania urzędu oraz jego jednostek organizacyjnych i optymalizacja kosztów utrzymania poprzez automatyzację części zachodzących procesów zarządzania oraz wytwarzania i archiwizacji dokumentów;
- wdrożenie jednolitych mechanizmów wymiany informacji, opartych na technologii teleinformatycznej;
- usprawnienie obsługi obywateli i przedsiębiorców w tym osób niepełnosprawnych.
- podniesienie jakości życia mieszkańców powiatu;
- ułatwienie w prowadzeniu działalności gospodarczej;
- zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej powiatu;
- podniesienie atrakcyjności turystycznej.
Wartość projektu: 1.365.300,00 zł.
Wkład funduszy europejskich: 1.152.799,75 zł.