Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy między innymi:
obsługa kancelaryjno-biurowa i merytoryczna Rady Powiatu i Zarządu Powiatu w Olecku;
prowadzenie sekretariatów Starosty Oleckiego i Wicestarosty Oleckiego;
zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Olecku;
sprawowanie nadzoru i kontroli nad powierzonymi zadaniami;
przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków;
prowadzenie akt i spraw osobowych Członków Zarządu Powiatu w Olecku, pracowników Starostwa Powiatowego w Olecku, dyrektorów jednostek organizacyjnych i podporządkowanych Zarządowi Powiatu w Olecku i Staroście Oleckiemu;
koordynowanie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym pracowników Starostwa Powiatowego w Olecku;
administrowanie budynkami Starostwa Powiatowego w Olecku;
prowadzenie inwestycji, remontów kapitalnych i konserwacji budynków Starostwa Powiatowego w Olecku;
zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie Powiatowym w Olecku przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
prowadzenie archiwum Starostwa Powiatowego w Olecku;
koordynowanie spraw związanych z realizacją przepisów ustawy o ochronie danych osobowych;
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. informatyki należy realizacja zadań dotyczących informatyzacji Starostwa Powiatowego w Olecku, a w szczególności:
koordynowanie prac związanych z komputeryzacją Starostwa Powiatowego w Olecku;