Powiat Olecki otrzymał dofinansowanie ze środków Funduszu Solidarnościowego na realizację zadania w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023.
Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” ma na celu zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej, tj. wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych, co zwiększy szanse na prowadzenie bardziej niezależnego/ samodzielnego i aktywnego życia.
W ramach realizacji zadania świadczone będą usługi asystencji osobistej maksymalnie 10 osobom niepełnosprawnym, w tym:
2 osobom o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną,
5 osobom z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności,
3 osobom z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.
Usługi będą świadczone w miejscu zamieszkania osób niepełnosprawnych i dostosowane do ich indywidualnych potrzeb w zakresie wykonywania codziennych czynności, między innymi wizyty lekarskie, załatwianie spraw urzędowych, zakup żywności, pomoc w utrzymaniu porządku oraz korzystaniu z dóbr kultury.
Realizatorem programu jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku.
W ramach programu planowane jest zatrudnienie 5 asystentów osób niepełnosprawnych. Asystentem osoby niepełnosprawnej będzie mogła zostać osoba niebędąca członkiem rodziny uczestnika:
posiadająca dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta lub
posiadająca co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu lub
wskazana przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego, pod warunkiem, że osoba wskazana spełnia przynajmniej jeden z warunków, o których mowa w pkt 1 lub 2.
W 2024 r. pozyskaliśmy środki na realizację programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pod nazwą: Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025. W naszym powiecie Program realizuje Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie (PCPR) w Olecku.
Jaki jest cel Programu?
Wprowadzenie usług asystencji osobistej jako ogólnodostępnego wsparcia osób z niepełnosprawnościami w wykonywaniu ich codziennych czynności i funkcjonowaniu w życiu społecznym. Usługi asystenckie mogą uzupełniać usługi opiekuńcze, ale ich nie zastępują.
Na czym polegają usługi asystenta osobistego?
Asystent wspiera osobę z niepełnosprawnością w różnych sferach życia. To jest w:
czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
W ramach tego zadania zaplanowaliśmy świadczenie usług asystencji osobistej 15 osobom z niepełnosprawnością. W tym:
3 ze znacznym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną,
7 ze znacznym stopniem niepełnosprawności,
2 z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną,
3 z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności.
Zatrudnimy 15 asystentów osób z niepełnosprawnościami. Asystenci będą świadczyć usługi na podstawie umowy zlecenia. Będą to osoby, które nie są członkami rodziny uczestnika, ani jego opiekunami prawnymi, ani osobami z nim zamieszkującymi.
Jakie są wymagane kwalifikacje asystentów?
Muszą oni spełnić jeden z warunków.
Mają kwalifikacje w zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta. Za zgodą Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie może to być inny zawód i specjalność o charakterze medycznym lub opiekuńczym.
Mają co najmniej 6-miesięczne doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu.
Jesteś osobą niepełnosprawną i jesteś zainteresowany tą formą wsparcia?
Złóż wniosek do PCPR w Olecku.
Chcesz wiedzieć więcej?
Wejdź na https://pcpr.olecko.pl/ zakładka Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Anna Turowska
2025-01-28 14:20:26
Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Powiat Olecki otrzymał dofinansowanie ze środków Funduszu Solidarnościowego na realizację zadania w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2023.
Program „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” ma na celu zapewnienie dostępności do usług asystencji osobistej, tj. wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osób niepełnosprawnych, co zwiększy szanse na prowadzenie bardziej niezależnego/ samodzielnego i aktywnego życia.
W ramach realizacji zadania świadczone będą usługi asystencji osobistej maksymalnie 10 osobom niepełnosprawnym, w tym:
2 osobom o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną,
5 osobom z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności,
3 osobom z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.
Usługi będą świadczone w miejscu zamieszkania osób niepełnosprawnych i dostosowane do ich indywidualnych potrzeb w zakresie wykonywania codziennych czynności, między innymi wizyty lekarskie, załatwianie spraw urzędowych, zakup żywności, pomoc w utrzymaniu porządku oraz korzystaniu z dóbr kultury.
Realizatorem programu jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku.
W ramach programu planowane jest zatrudnienie 5 asystentów osób niepełnosprawnych. Asystentem osoby niepełnosprawnej będzie mogła zostać osoba niebędąca członkiem rodziny uczestnika:
posiadająca dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta lub
posiadająca co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu lub
wskazana przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego, pod warunkiem, że osoba wskazana spełnia przynajmniej jeden z warunków, o których mowa w pkt 1 lub 2.
Pozyskaliśmy środki na realizację programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pod nazwą: Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025. W naszym powiecie Program realizuje Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie (PCPR) w Olecku.
Jaki jest cel Programu?
Wprowadzenie usług asystencji osobistej jako ogólnodostępnego wsparcia osób z niepełnosprawnościami w wykonywaniu ich codziennych czynności i funkcjonowaniu w życiu społecznym. Usługi asystenckie mogą uzupełniać usługi opiekuńcze, ale ich nie zastępują.
Na czym polegają usługi asystenta osobistego?
Asystent wspiera osobę z niepełnosprawnością w różnych sferach życia. To jest w:
czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
W ramach tego zadania zaplanowaliśmy świadczenie usług asystencji osobistej 15 osobom z niepełnosprawnością. W tym:
3 ze znacznym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną,
7 ze znacznym stopniem niepełnosprawności,
2 z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną,
3 z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności.
Zatrudnimy 15 asystentów osób z niepełnosprawnościami. Asystenci będą świadczyć usługi na podstawie umowy zlecenia. Będą to osoby, które nie są członkami rodziny uczestnika, ani jego opiekunami prawnymi, ani osobami z nim zamieszkującymi.
Jakie są wymagane kwalifikacje asystentów?
Muszą oni spełnić jeden z warunków.
Mają kwalifikacje w zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta. Za zgodą Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie może to być inny zawód i specjalność o charakterze medycznym lub opiekuńczym.
Mają co najmniej 6-miesięczne doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu.
Jesteś osobą niepełnosprawną i jesteś zainteresowany tą formą wsparcia?
Złóż wniosek do PCPR w Olecku.
Chcesz wiedzieć więcej?
Wejdź na https://pcpr.olecko.pl/ zakładka Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Anna Turowska
2025-01-21 14:17:49
Wydział Geodezji i Nieruchomości „GN”
Publikacja
Anna Turowska
2025-01-21 14:17:47
Wydział Geodezji i Nieruchomości „GN”
Zapis tymczasowyZajawka (PL): Geodeta Powiatowy Krzysztof Krajewski, tel. 87 739 18 60. p. o. Naczelnika Tomasz Ulikowski, tel. 87 739 18 59; pokój nr 30. Pracownicy: Krystyna Lewandowska, Katarzyna Pacek, Izabela Kasicka, Ewa Baran, Katarzyna Smokowska, Julia Krzywicka, Klaudia Puczyłowska, Ewelina Kłopotowska.
ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, prowadzenie mapy zasadniczej.
Do zadań Wydziału Geodezji i Nieruchomości należy między innymi:
w zakresie gospodarki nieruchomościami Powiatu Oleckiego i Skarbu Państwa:
tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości i zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego;
przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody;
prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości zamiennej i o rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu;
zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości;
składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przejętych na cele reformy rolnej;
prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości;
występowanie do Agencji Nieruchomości Rolnej o przekazanie nieodpłatnie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych;
przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;
prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność gruntu i działek pod budynkami i działek dożywotnich osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę;
w zakresie geodezji, kartografii:
prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
wydawanie odpłatne na wniosek osób fizycznych i prawnych kopii mapy zasadniczej;
prowadzenie numerycznej mapy zasadniczej;
zakładanie osnów szczegółowych;
prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia podziemnego;
prowadzenie Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej;
prowadzenie powiatowych baz danych w zakresie ewidencji gruntów i budynków;
wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków na podstawie odpisów prawomocnych decyzji administracyjnych i orzeczeń sądowych, podpisów aktów notarialnych i na wniosek osób fizycznych i prawnych;
wydawanie odpłatnie na żądanie właścicieli wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego;
sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
prowadzenie spraw związanych z wyłączaniem gruntów rolnych z produkcji;
przygotowywanie decyzji nakładającej obowiązek zdjęcia próchniczej warstwy gleby i jej wykorzystania;
prowadzenie spraw związanych ze scaleniem i wymianą gruntów;
prowadzenie spraw związanych z klasyfikacją gruntów rolnych i leśnych;
prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie.