Zapis tymczasowyOpis grafiki zajawki (PL): Logo Rzecznika Praw Pacjenta
Anna Turowska
2020-07-09 11:22:50
Prawa pacjenta
Zapis tymczasowyZajawka (PL): Pacjent ma prawo w szczególności do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej; informacji o swoim stanie zdrowia; wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych.
Anna Turowska
2020-07-09 11:20:27
Prawa pacjenta
Zapis tymczasowyPokazuj zajawkę: 0
Anna Turowska
2020-07-09 11:20:17
Prawa pacjenta
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Pacjent ma prawo do:
świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
informacji o swoim stanie zdrowia;
zachowania w tajemnicy przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia;
wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych;
poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;
dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych;
zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;
poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
opieki duszpasterskiej;
przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
W razie pytań prosimy o kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta: ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa, www.bpp.gov.pl.
Prawa pacjenta i zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Prawa pacjenta są zbiorem praw zawartych między innymi w:
Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej;
ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
ustawie o działalności leczniczej;
ustawie o ochronie zdrowia psychicznego;
ustawie o pobieraniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów;
ustawie o zawodach pielęgniarki i położnej;
ustawie o zawodzie lekarza.
Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę między innymi do:
Biura Rzecznika Praw Pacjenta;
Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej;
Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych;
Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
oraz
Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Olsztynie Wydział Spraw Świadczeniobiorców – Sekcja Skarg i Wniosków
świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
informacji o swoim stanie zdrowia;
zachowania w tajemnicy przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia;
wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych;
poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;
dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych;
zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;
poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
opieki duszpasterskiej;
przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
W razie pytań prosimy o kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta: ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa, www.bpp.gov.pl.
Prawa pacjenta i zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Prawa pacjenta są zbiorem praw zawartych między innymi w:
Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej;
ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
ustawie o działalności leczniczej;
ustawie o ochronie zdrowia psychicznego;
ustawie o pobieraniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów;
ustawie o zawodach pielęgniarki i położnej;
ustawie o zawodzie lekarza.
Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę między innymi do:
Biura Rzecznika Praw Pacjenta;
Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej;
Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych;
Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
oraz
Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Olsztynie Wydział Spraw Świadczeniobiorców – Sekcja Skarg i Wniosków
świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej;
informacji o swoim stanie zdrowia;
zachowania w tajemnicy przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia;
wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych;
poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych;
dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych;
zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;
poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
opieki duszpasterskiej;
przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
W razie pytań prosimy o kontakt z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta: ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa, www.bpp.gov.pl.
Prawa pacjenta oraz zasady funkcjonowania Rzecznika Praw Pacjenta wynikają z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.Zobacz w pliku
Prawa pacjenta są zbiorem praw zawartych między innymi w:
Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej;
ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
ustawie o działalności leczniczej;
ustawie o ochronie zdrowia psychicznego;
ustawie o pobieraniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów;
ustawie o zawodach pielęgniarki i położnej;
ustawie o zawodzie lekarza.
Pacjent, którego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób dla niego zadowalający, może złożyć skargę między innymi do:
Biura Rzecznika Praw Pacjenta;
Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Izby Lekarskiej;
Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych;
Biura Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
oraz
Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Olsztynie Wydział Spraw Świadczeniobiorców – Sekcja Skarg i Wniosków ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn tel. 89 539 97 93, 89 532 74 14, infolinia 194 88, fax. 89 533 91 74 e-mail: wss@nfz-olsztyn.pl Godziny pracy: poniedziałek godz. 8:00-18:00 wtorek – piątek godz. 8:00-16:00