Deklaracja dostępności strony internetowej Starostwa Powiatowego w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do https://www.powiat.olecko.pl/.
Data publikacji strony internetowej: 2014-09-01.
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 2024-04-25.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności/ wyłączeń wymienionych poniżej:
strona zawiera dokumenty PDF lub DOC, które nie zostały przygotowane przez Starostwo Powiatowe w Olecku lub zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej; dokumenty te nie posiadają właściwej struktury nagłówkowej lub są skanami dokumentów;
na stronie internetowej mogą znajdować się filmy, do których nie dodano napisów dla osób głuchych, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
brak alternatywnych opisów zdjęć i obrazków, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Ułatwienia na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Olecku
Strona internetowa Starostwa Powiatowego w Olecku posiada następujące ułatwienia:
możliwość powiększenia wielkości czcionek na stronie,
mapa strony.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-09-22.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-04-25.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny, którą przeprowadzili pracownicy Starostwa Powiatowego w Olecku.
Skróty klawiaturowe
Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi, np. programy czytające, systemem lub aplikacjami użytkowników.
Na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Olecku można korzystać ze skrótów klawiaturowych:
przejście do kolejnego elementu TAB,
przejście do poprzedniego elementu SHIFT + TAB,
powiększanie strony CTRL ++,
zmniejszanie strony CTRL --.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać do Anny Turowskiej:
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów oraz elementów niedostępnych cyfrowo, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego na warunkach określonych w ustawie.
W takim żądaniu prosimy podać:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe,
o którą stronę internetową, aplikację mobilną lub ich treść albo element chodzi,
opis problemu i propozycję, jak go rozwiązać.
Na żądania zapewnienia dostępności odpowiadamy w ciągu 7 dni. Jeżeli w tym czasie nie zapewnimy dostępności strony lub jej elementów, poinformujemy o tym osobę wskazaną w żądaniu. Wskażemy też nowy termin załatwienia sprawy lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do tych treści w zakresie wskazanym w żądaniu.
Jeśli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, niezwłocznie poinformujemy o tym wnoszącego żądanie i wskażemy możliwy termin realizacji żądania. Termin ten nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli w ocenie osoby, która występuje z żądaniem, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny będą niewłaściwe, ma ona prawo złożyć skargę.
Skargi prosimy kierować do Starostwa Powiatowego:
pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 32, 19-400 Olecko,
Można też skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i zwrócić się do Rzecznika, aby podjął interwencję w danej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Starostwo Powiatowe w Olecku, 19-400 Olecko, ul. Kolejowa 32
Budynek Starostwa Powiatowego w Olecku jest częściowo dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Petenci mogą korzystać w Starostwie Powiatowym w Olecku z:
Windy zewnętrznej, która znajduje się na prawej szczytowej ścianie budynku; po prawej stronie od wejścia głównego przy ulicy Kolejowej 32. Jest ona dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób na wózkach inwalidzkich oraz niewidomych, słabowidzących. Umożliwia dostęp do wszystkich kondygnacji budynku, od parteru do III piętra. W przedsionku windy znajduje się tablica informacyjna w języku Braille'a i polskim. Zawiera informacje, jakie wydziały/ stanowiska są na poszczególnych piętrach urzędu. Petenci przed skorzystaniem z windy, dowiadują się z niej, na które piętro urzędu powinni się udać, aby załatwić swoją sprawę.
Wejścia głównego od ulicy Kolejowej 32. Nie jest ono dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, ponieważ do budynku prowadzą schody.
Wejścia z tyłu budynku, od strony podwórza. Jest ono częściowo dostosowane do osób mających trudności w poruszaniu się. Po prawej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek z sygnalizacją dźwiękową, a tuż nad nim znak informacyjny „droga dla niepełnosprawnych”. Dzwonkiem przywołuje się pracownika urzędu. Pracownik przy pomocy krzesełka schodowego przyściennego umożliwia niepełnosprawnemu petentowi transport z niskiego parteru na parter. Petent na parterze może samodzielnie załatwić wszystkie sprawy. Natomiast w przypadku spraw, które prowadzone są na wyższych kondygnacjach, wówczas to pracownicy merytoryczni z wydziału/ stanowiska z wyższych kondygnacji schodzą i obsługują interesanta. Odbywa się to na parterze w pokoju nr 3. Ten sposób załatwiania petentów przewidziany jest w przypadku, kiedy osoba niepełnosprawna nie będzie chciała skorzystać z winy lub też będzie awaria windy.
Oznaczone miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się:
na parkingu przed wejściem głównym do Starostwa Powiatowego od ulicy Kolejowej – 1 miejsce,
na parkingu w podwórzu obok wejścia z tyłu budynku – 1 miejsce.
Urząd zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami:
Pętle indukcyjne, które ułatwiają komunikację osobom z problemami słuchu. Znacząco poprawiają zrozumiałość mowy osobie słabosłyszącej, która korzysta z aparatu słuchowego lub implantu ślimakowego. Wystarczy, że petent poinformuje urzędnika, że chce skorzystać z pętli indukcyjnej, wówczas każdy urzędnik zapewni mu to podczas obsługi.
Tablice informacyjne w języku Braille'a i polskim. Są one na ścianie każdej kondygnacji urzędu (widoczne po lewej stronie tuż po wyjściu z windy), obok multimedialnych infokiosków. Zawierają nazwy wydziałów/ stanowisk i numery pokoi, w których są one rozmieszczone na danym piętrze.
Multimedialne infokioski z ekranem dotykowym, opcją głosowego odczytywania tekstu i powiększania obrazu (funkcją tabletu). Infokiosk jest w przedsionku windy, a także na ścianie każdej kondygnacji w urzędzie, od parteru do III piętra. Widoczne są na każdym piętrze po lewej stronie tuż po wyjściu z windy. Znajdują się obok tablic informacyjnych w języku Braille'a i polskim. Kioski zawierają informacje o sprawach załatwianych w urzędzie wraz z kolorystycznym schematem funkcjonalno-przestrzennym poszczególnych kondygnacji oraz informacje o pomieszczeniach.
Tabliczki informacyjne w języku Braille'a i polskim. Umieszczono je w większości po lewej stronie wejściowych drzwi pomieszczeń w urzędzie. Znajdują się na ścianie korytarza, powyżej wysokości klamki. Zawierają nazwę pomieszczenia, wydziału/ stanowiska, imiona i nazwiska pracowników oraz numery pokoi.
Tabliczki z piktogramami są w celu przekazania pełnej informacji o dostępnych udogodnieniach dla petentów. Zamieszczono je w ramach wsparcia osób z problemami poznawczymi. Znajdują się: na parkingu, przez wejściem z tyłu budynku, na każdym piętrze oraz w przedsionku wejścia głównego do urzędu. Oznaczenia zastosowane to:
parking – miejsce zastrzeżone, koperta (dla niepełnosprawnych),
miejsce przeznaczone dla pojazdu samochodu osoby niepełnosprawnej, postojowe,
droga dla niepełnosprawnych,
kierunek drogi do windy,
pętla indukcyjna,
możliwość wejścia z psem asystującym,
toaleta dla matki z dzieckiem,
toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Lupy optyczne z podświetlanymi diodami led. Ułatwiające petentom wypełnić formularze, odczytać tekst lub mapy. Wystarczy, że petent poinformuje urzędnika, że chce skorzystać z lupy, wówczas każdy urzędnik zapewni mu to podczas obsługi.
Ramki do podpisów w wysokim kontraście. Poręczna pomoc dla osób niewidomych i słabowidzących. Wspomaga petenta podczas składania podpisu na dokumentach. Przykłada się ramkę i miejsce na podpis jest doskonale wyczuwalne palcami, a dla osób słabowidzących widoczne. Wystarczy, że petent poinformuje urzędnika, że chce skorzystać z ramki, wówczas każdy urzędnik zapewni mu to podczas obsługi.
Obsługę tłumacza języka migowego dla osób niesłyszących i porozumiewających się w polskim języku migowym. Urząd zapewnia zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego. Osoba uprawniona do skorzystania z pomocy tłumacza powinna zgłosić do sekretariatu Starostwa, pokój nr 23, sekretariat@powiat.olecko.pl, tel. 87 739 18 65, chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie.
Krzesła z podłokietnikami, aby klienci, np. kobieta w ciąży, osoba poruszająca się przy pomocy kul inwalidzkich, mogły komfortowo poczekać na obsługę. Dzięki podłokietnikom będzie im też łatwiej wstać z krzesła. Na każdej kondygnacji znajduje się jedno takie krzesło.
Schody wewnątrz budynku i na zewnątrz są oznakowane kontrastową taśmą, tj. pierwszy i ostatni stopień, w każdym biegu.
Sala konferencyjna na parterze jest dostępna dla osób poruszających się na wózku.
Toaleta przystosowana do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim znajduje się:
na parterze, tuż obok klatki schodowej,
na III piętrze, obok windy.
Przewijak dla matki z dzieckiem jest w toalecie na parterze.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Petenci (osoby uprawnione) mają prawo skorzystać z pomocy osoby przybranej w kontaktach ze Starostwem. Osobą przybraną może być każda osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w urzędzie.
W budynku nie ma systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W sprawie dostępności Starostwa Powiatowego w Olecku można kontaktować się też z koordynatorem Haliną Kasicką:
Deklaracja dostępności strony internetowej Starostwa Powiatowego w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do https://www.powiat.olecko.pl/.
Data publikacji strony internetowej: 2014-09-01.
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 2024-04-25.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności/ wyłączeń wymienionych poniżej:
strona zawiera dokumenty PDF lub DOC, które nie zostały przygotowane przez Starostwo Powiatowe w Olecku lub zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej; dokumenty te nie posiadają właściwej struktury nagłówkowej lub są skanami dokumentów;
na stronie internetowej mogą znajdować się filmy, do których nie dodano napisów dla osób głuchych, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
brak alternatywnych opisów zdjęć i obrazków, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Ułatwienia na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Olecku
Strona internetowa Starostwa Powiatowego w Olecku posiada następujące ułatwienia:
możliwość powiększenia wielkości czcionek na stronie,
mapa strony.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-09-22.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-04-25.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny, którą przeprowadzili pracownicy Starostwa Powiatowego w Olecku.
Skróty klawiaturowe
Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi, np. programy czytające, systemem lub aplikacjami użytkowników.
Na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Olecku można korzystać ze skrótów klawiaturowych:
przejście do kolejnego elementu TAB,
przejście do poprzedniego elementu SHIFT + TAB,
powiększanie strony CTRL ++,
zmniejszanie strony CTRL --.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać do Anny Turowskiej:
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów oraz elementów niedostępnych cyfrowo, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego na warunkach określonych w ustawie.
W takim żądaniu prosimy podać:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe,
o którą stronę internetową, aplikację mobilną lub ich treść albo element chodzi,
opis problemu i propozycję, jak go rozwiązać.
Na żądania zapewnienia dostępności odpowiadamy w ciągu 7 dni. Jeżeli w tym czasie nie zapewnimy dostępności strony lub jej elementów, poinformujemy o tym osobę wskazaną w żądaniu. Wskażemy też nowy termin załatwienia sprawy lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do tych treści w zakresie wskazanym w żądaniu.
Jeśli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, niezwłocznie poinformujemy o tym wnoszącego żądanie i wskażemy możliwy termin realizacji żądania. Termin ten nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli w ocenie osoby, która występuje z żądaniem, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny będą niewłaściwe, ma ona prawo złożyć skargę.
Skargi prosimy kierować do Starostwa Powiatowego:
pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 32, 19-400 Olecko,
Można też skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i zwrócić się do Rzecznika, aby podjął interwencję w danej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Starostwo Powiatowe w Olecku, 19-400 Olecko, ul. Kolejowa 32
Budynek Starostwa Powiatowego w Olecku jest częściowo dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Petenci mogą korzystać w Starostwie Powiatowym w Olecku z:
Windy zewnętrznej, która znajduje się na prawej szczytowej ścianie budynku; po prawej stronie od wejścia głównego przy ulicy Kolejowej 32. Jest ona dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób na wózkach inwalidzkich oraz niewidomych, słabowidzących. Umożliwia dostęp do wszystkich kondygnacji budynku, od parteru do III piętra. W przedsionku windy znajduje się tablica informacyjna w języku Braille'a i polskim. Zawiera informacje, jakie wydziały/ stanowiska są na poszczególnych piętrach urzędu. Petenci przed skorzystaniem z windy, dowiadują się z niej, na które piętro urzędu powinni się udać, aby załatwić swoją sprawę.
Wejścia głównego od ulicy Kolejowej 32. Nie jest ono dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, ponieważ do budynku prowadzą schody.
Wejścia z tyłu budynku, od strony podwórza. Jest ono częściowo dostosowane do osób mających trudności w poruszaniu się. Po prawej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek z sygnalizacją dźwiękową, a tuż nad nim znak informacyjny „droga dla niepełnosprawnych”. Dzwonkiem przywołuje się pracownika urzędu. Pracownik przy pomocy krzesełka schodowego przyściennego umożliwia niepełnosprawnemu petentowi transport z niskiego parteru na parter. Petent na parterze może samodzielnie załatwić wszystkie sprawy. Natomiast w przypadku spraw, które prowadzone są na wyższych kondygnacjach, wówczas to pracownicy merytoryczni z wydziału/ stanowiska z wyższych kondygnacji schodzą i obsługują interesanta. Odbywa się to na parterze w pokoju nr 3. Ten sposób załatwiania petentów przewidziany jest w przypadku, kiedy osoba niepełnosprawna nie będzie chciała skorzystać z winy lub też będzie awaria windy.
Oznaczone miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się:
na parkingu przed wejściem głównym do Starostwa Powiatowego od ulicy Kolejowej – 1 miejsce,
na parkingu w podwórzu obok wejścia z tyłu budynku – 1 miejsce.
Urząd zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami:
Pętle indukcyjne, które ułatwiają komunikację osobom z problemami słuchu. Znacząco poprawiają zrozumiałość mowy osobie słabosłyszącej, która korzysta z aparatu słuchowego lub implantu ślimakowego. Wystarczy, że petent poinformuje urzędnika, że chce skorzystać z pętli indukcyjnej, wówczas każdy urzędnik zapewni mu to podczas obsługi.
Tablice informacyjne w języku Braille'a i polskim. Są one na ścianie każdej kondygnacji urzędu (widoczne po lewej stronie tuż po wyjściu z windy), obok multimedialnych infokiosków. Zawierają nazwy wydziałów/ stanowisk i numery pokoi, w których są one rozmieszczone na danym piętrze.
Multimedialne infokioski z ekranem dotykowym, opcją głosowego odczytywania tekstu i powiększania obrazu (funkcją tabletu). Infokiosk jest w przedsionku windy, a także na ścianie każdej kondygnacji w urzędzie, od parteru do III piętra. Widoczne są na każdym piętrze po lewej stronie tuż po wyjściu z windy. Znajdują się obok tablic informacyjnych w języku Braille'a i polskim. Kioski zawierają informacje o sprawach załatwianych w urzędzie wraz z kolorystycznym schematem funkcjonalno-przestrzennym poszczególnych kondygnacji oraz informacje o pomieszczeniach.
Tabliczki informacyjne w języku Braille'a i polskim. Umieszczono je w większości po lewej stronie wejściowych drzwi pomieszczeń w urzędzie. Znajdują się na ścianie korytarza, powyżej wysokości klamki. Zawierają nazwę pomieszczenia, wydziału/ stanowiska, imiona i nazwiska pracowników oraz numery pokoi.
Tabliczki z piktogramami są w celu przekazania pełnej informacji o dostępnych udogodnieniach dla petentów. Zamieszczono je w ramach wsparcia osób z problemami poznawczymi. Znajdują się: na parkingu, przez wejściem z tyłu budynku, na każdym piętrze oraz w przedsionku wejścia głównego do urzędu. Oznaczenia zastosowane to:
parking – miejsce zastrzeżone, koperta (dla niepełnosprawnych),
miejsce przeznaczone dla pojazdu samochodu osoby niepełnosprawnej, postojowe,
droga dla niepełnosprawnych,
kierunek drogi do windy,
pętla indukcyjna,
możliwość wejścia z psem asystującym,
toaleta dla matki z dzieckiem,
toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Lupy optyczne z podświetlanymi diodami led. Ułatwiające petentom wypełnić formularze, odczytać tekst lub mapy. Wystarczy, że petent poinformuje urzędnika, że chce skorzystać z lupy, wówczas każdy urzędnik zapewni mu to podczas obsługi.
Ramki do podpisów w wysokim kontraście. Poręczna pomoc dla osób niewidomych i słabowidzących. Wspomaga petenta podczas składania podpisu na dokumentach. Przykłada się ramkę i miejsce na podpis jest doskonale wyczuwalne palcami, a dla osób słabowidzących widoczne. Wystarczy, że petent poinformuje urzędnika, że chce skorzystać z ramki, wówczas każdy urzędnik zapewni mu to podczas obsługi.
Obsługę tłumacza języka migowego dla osób niesłyszących i porozumiewających się w polskim języku migowym. Urząd zapewnia zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego. Osoba uprawniona do skorzystania z pomocy tłumacza powinna zgłosić do sekretariatu Starostwa, pokój nr 23, sekretariat@powiat.olecko.pl, tel. 87 739 18 65, chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie.
Krzesła z podłokietnikami, aby klienci, np. kobieta w ciąży, osoba poruszająca się przy pomocy kul inwalidzkich, mogły komfortowo poczekać na obsługę. Dzięki podłokietnikom będzie im też łatwiej wstać z krzesła. Na każdej kondygnacji znajduje się jedno takie krzesło.
Schody wewnątrz budynku i na zewnątrz są oznakowane kontrastową taśmą, tj. pierwszy i ostatni stopień, w każdym biegu.
Sala konferencyjna na parterze jest dostępna dla osób poruszających się na wózku.
Toaleta przystosowana do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim znajduje się:
na parterze, tuż obok klatki schodowej,
na III piętrze, obok windy.
Przewijak dla matki z dzieckiem jest w toalecie na parterze.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Petenci (osoby uprawnione) mają prawo skorzystać z pomocy osoby przybranej w kontaktach ze Starostwem. Osobą przybraną może być każda osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w urzędzie.
W budynku nie ma systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W sprawie dostępności Starostwa Powiatowego w Olecku można kontaktować się też z koordynatorem Haliną Kasicką:
Deklaracja dostępności strony internetowej Starostwa Powiatowego w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do https://www.powiat.olecko.pl/.
Data publikacji strony internetowej: 2014-09-01.
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 2024-04-25.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności/ wyłączeń wymienionych poniżej:
strona zawiera dokumenty PDF lub DOC, które nie zostały przygotowane przez Starostwo Powiatowe w Olecku lub zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej; dokumenty te nie posiadają właściwej struktury nagłówkowej lub są skanami dokumentów;
na stronie internetowej mogą znajdować się filmy, do których nie dodano napisów dla osób głuchych, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
brak alternatywnych opisów zdjęć i obrazków, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Ułatwienia na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Olecku
Strona internetowa Starostwa Powiatowego w Olecku posiada następujące ułatwienia:
możliwość powiększenia wielkości czcionek na stronie,
mapa strony.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-09-22.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-04-25.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny, którą przeprowadzili pracownicy Starostwa Powiatowego w Olecku.
Skróty klawiaturowe
Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi, np. programy czytające, systemem lub aplikacjami użytkowników.
Na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Olecku można korzystać ze skrótów klawiaturowych:
przejście do kolejnego elementu TAB,
przejście do poprzedniego elementu SHIFT + TAB,
powiększanie strony CTRL ++,
zmniejszanie strony CTRL --.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać do Anny Turowskiej:
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów oraz elementów niedostępnych cyfrowo, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego na warunkach określonych w ustawie.
W takim żądaniu prosimy podać:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe,
o którą stronę internetową, aplikację mobilną lub ich treść albo element chodzi,
opis problemu i propozycję, jak go rozwiązać.
Na żądania zapewnienia dostępności odpowiadamy w ciągu 7 dni. Jeżeli w tym czasie nie zapewnimy dostępności strony lub jej elementów, poinformujemy o tym osobę wskazaną w żądaniu. Wskażemy też nowy termin załatwienia sprawy lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do tych treści w zakresie wskazanym w żądaniu.
Jeśli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, niezwłocznie poinformujemy o tym wnoszącego żądanie i wskażemy możliwy termin realizacji żądania. Termin ten nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli w ocenie osoby, która występuje z żądaniem, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny będą niewłaściwe, ma ona prawo złożyć skargę.
Skargi prosimy kierować do Starostwa Powiatowego:
pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 32, 19-400 Olecko,
Można też skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i zwrócić się do Rzecznika, aby podjął interwencję w danej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Starostwo Powiatowe w Olecku, 19-400 Olecko, ul. Kolejowa 32
Budynek Starostwa Powiatowego w Olecku jest częściowo dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Petenci mogą korzystać w Starostwie Powiatowym w Olecku z:
Windy zewnętrznej, która znajduje się na prawej szczytowej ścianie budynku; po prawej stronie od wejścia głównego przy ulicy Kolejowej 32. Jest ona dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób na wózkach inwalidzkich oraz niewidomych, słabowidzących. Umożliwia dostęp do wszystkich kondygnacji budynku, od parteru do III piętra. W przedsionku windy znajduje się tablica informacyjna w języku Braille'a i polskim. Zawiera informacje, jakie wydziały/ stanowiska są na poszczególnych piętrach urzędu. Petenci przed skorzystaniem z windy, dowiadują się z niej, na które piętro urzędu powinni się udać, aby załatwić swoją sprawę.
Wejścia głównego od ulicy Kolejowej 32. Nie jest ono dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, ponieważ do budynku prowadzą schody.
Wejścia z tyłu budynku, od strony podwórza. Jest ono częściowo dostosowane do osób mających trudności w poruszaniu się. Po prawej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek z sygnalizacją dźwiękową, a tuż nad nim znak informacyjny „droga dla niepełnosprawnych”. Dzwonkiem przywołuje się pracownika urzędu. Pracownik przy pomocy krzesełka schodowego przyściennego umożliwia niepełnosprawnemu petentowi transport z niskiego parteru na parter. Petent na parterze może samodzielnie załatwić wszystkie sprawy. Natomiast w przypadku spraw, które prowadzone są na wyższych kondygnacjach, wówczas to pracownicy merytoryczni z wydziału/ stanowiska z wyższych kondygnacji schodzą i obsługują interesanta. Odbywa się to na parterze w pokoju nr 3. Ten sposób załatwiania petentów przewidziany jest w przypadku, kiedy osoba niepełnosprawna nie będzie chciała skorzystać z winy lub też będzie awaria windy.
Oznaczone miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się:
na parkingu przed wejściem głównym do Starostwa Powiatowego od ulicy Kolejowej – 1 miejsce,
na parkingu w podwórzu obok wejścia z tyłu budynku – 1 miejsce.
Urząd zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami:
Pętle indukcyjne, które ułatwiają komunikację osobom z problemami słuchu. Znacząco poprawiają zrozumiałość mowy osobie słabosłyszącej, która korzysta z aparatu słuchowego lub implantu ślimakowego. Wystarczy, że petent poinformuje urzędnika, że chce skorzystać z pętli indukcyjnej, wówczas każdy urzędnik zapewni mu to podczas obsługi.
Tablice informacyjne w języku Braille'a i polskim. Są one na ścianie każdej kondygnacji urzędu (widoczne po lewej stronie tuż po wyjściu z windy), obok multimedialnych infokiosków. Zawierają nazwy wydziałów/ stanowisk i numery pokoi, w których są one rozmieszczone na danym piętrze.
Multimedialne infokioski z ekranem dotykowym, opcją głosowego odczytywania tekstu i powiększania obrazu (funkcją tabletu). Infokiosk jest w przedsionku windy, a także na ścianie każdej kondygnacji w urzędzie, od parteru do III piętra. Widoczne są na każdym piętrze po lewej stronie tuż po wyjściu z windy. Znajdują się obok tablic informacyjnych w języku Braille'a i polskim. Kioski zawierają informacje o sprawach załatwianych w urzędzie wraz z kolorystycznym schematem funkcjonalno-przestrzennym poszczególnych kondygnacji oraz informacje o pomieszczeniach.
Tabliczki informacyjne w języku Braille'a i polskim. Umieszczono je w większości po lewej stronie wejściowych drzwi pomieszczeń w urzędzie. Znajdują się na ścianie korytarza, powyżej wysokości klamki. Zawierają nazwę pomieszczenia, wydziału/ stanowiska, imiona i nazwiska pracowników oraz numery pokoi.
Tabliczki z piktogramami są w celu przekazania pełnej informacji o dostępnych udogodnieniach dla petentów. Zamieszczono je w ramach wsparcia osób z problemami poznawczymi. Znajdują się: na parkingu, przez wejściem z tyłu budynku, na każdym piętrze oraz w przedsionku wejścia głównego do urzędu. Oznaczenia zastosowane to:
parking – miejsce zastrzeżone, koperta (dla niepełnosprawnych),
miejsce przeznaczone dla pojazdu samochodu osoby niepełnosprawnej, postojowe,
droga dla niepełnosprawnych,
kierunek drogi do windy,
pętla indukcyjna,
możliwość wejścia z psem asystującym,
toaleta dla matki z dzieckiem,
toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Lupy optyczne z podświetlanymi diodami led. Ułatwiające petentom wypełnić formularze, odczytać tekst lub mapy. Wystarczy, że petent poinformuje urzędnika, że chce skorzystać z lupy, wówczas każdy urzędnik zapewni mu to podczas obsługi.
Ramki do podpisów w wysokim kontraście. Poręczna pomoc dla osób niewidomych i słabowidzących. Wspomaga petenta podczas składania podpisu na dokumentach. Przykłada się ramkę i miejsce na podpis jest doskonale wyczuwalne palcami, a dla osób słabowidzących widoczne. Wystarczy, że petent poinformuje urzędnika, że chce skorzystać z ramki, wówczas każdy urzędnik zapewni mu to podczas obsługi.
Obsługę tłumacza języka migowego dla osób niesłyszących i porozumiewających się w polskim języku migowym. Urząd zapewnia zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego. Osoba uprawniona do skorzystania z pomocy tłumacza powinna zgłosić do sekretariatu Starostwa, pokój nr 23, sekretariat@powiat.olecko.pl, tel. 87 739 18 65, chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie.
Krzesła z podłokietnikami, aby klienci, np. kobieta w ciąży, osoba poruszająca się przy pomocy kul inwalidzkich, mogły komfortowo poczekać na obsługę. Dzięki podłokietnikom będzie im też łatwiej wstać z krzesła. Na każdej kondygnacji znajduje się jedno takie krzesło.
Schody wewnątrz budynku i na zewnątrz są oznakowane kontrastową taśmą, tj. pierwszy i ostatni stopień w każdym biegu.
Sala konferencyjna na parterze jest dostępna dla osób poruszających się na wózku.
Toaleta przystosowana do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim znajduje się:
na parterze (tuż obok klatki schodowej)
na III piętrze (obok windy).
Przewijak dla matki z dzieckiem jest w toalecie na parterze.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Petenci (osoby uprawnione) mają prawo skorzystać z pomocy osoby przybranej w kontaktach ze Starostwem. Osobą przybraną może być każda osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w urzędzie.
W budynku nie ma systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Aplikacje mobilne Mobilna aplikacja turystyczna „Olecko i okolice” https://mobilne.wm.pl/olecko Aplikacja jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej. Data publikacji aplikacji mobilnej: 2015-10-01 Data ostatniej istotnej aktualizacji aplikacji mobilnej: 2024-04-25 W sprawie dostępności Starostwa Powiatowego w Olecku można kontaktować się też z koordynatorem – Haliną Kasicką: adres e-mail: h.kasicka@powiat.olecko.pl numer telefonu: 87 739 45 60
Anna Turowska
2024-05-06 14:45:54
Deklaracja Dostępności
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Deklaracja dostępności strony internetowej Starostwa Powiatowego w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do https://www.powiat.olecko.pl/.
Data publikacji strony internetowej: 2014-09-01.
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 2024-04-25.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności/ wyłączeń wymienionych poniżej:
strona zawiera dokumenty PDF lub DOC, które nie zostały przygotowane przez Starostwo Powiatowe w Olecku lub zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej; dokumenty te nie posiadają właściwej struktury nagłówkowej lub są skanami dokumentów;
na stronie internetowej mogą znajdować się filmy, do których nie dodano napisów dla osób głuchych, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
brak alternatywnych opisów zdjęć i obrazków, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Ułatwienia na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Olecku
Strona internetowa Starostwa Powiatowego w Olecku posiada następujące ułatwienia:
możliwość powiększenia wielkości czcionek na stronie,
mapa strony.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-09-22.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-04-25.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny, którą przeprowadzili pracownicy Starostwa Powiatowego w Olecku.
Skróty klawiaturowe
Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi, np. programy czytające, systemem lub aplikacjami użytkowników.
Na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Olecku można korzystać ze skrótów klawiaturowych:
przejście do kolejnego elementu TAB,
przejście do poprzedniego elementu SHIFT + TAB,
powiększanie strony CTRL ++,
zmniejszanie strony CTRL --.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej lub zamieszczonych na niej treści prosimy zgłaszać do Anny Turowskiej:
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością Każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów oraz elementów niedostępnych cyfrowo, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego na warunkach określonych w ustawie. W takim żądaniu prosimy podać: • swoje imię i nazwisko, • swoje dane kontaktowe, • o którą stronę internetową, aplikację mobilną lub ich treść albo element chodzi, • opis problemu i propozycję, jak go rozwiązać. Na żądania zapewnienia dostępności odpowiadamy w ciągu 7 dni. Jeżeli w tym czasie nie zapewnimy dostępności strony lub jej elementów, poinformujemy o tym osobę wskazaną w żądaniu. Wskażemy też nowy termin załatwienia sprawy lub zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do tych treści, w zakresie wskazanym w żądaniu. Jeśli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, niezwłocznie poinformujemy o tym wnoszącego żądanie i wskażemy możliwy termin realizacji żądania. Termin ten nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli w ocenie osoby, która występuje z żądaniem, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny będą niewłaściwe, ma ona prawo złożyć skargę. Skargi prosimy kierować do Starostwa Powiatowego: • pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe, ul. Kolejowa 32, 19-400 Olecko • pocztą elektroniczną – na adres: starostwo@powiat.olecko.pl • przez: system ePUAP • telefonicznie: 87 739 18 65 Można też skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i zwrócić się do Rzecznika, aby podjął interwencję w danej sprawie . Dostępność architektoniczna Starostwo Powiatowe w Olecku 19-400 Olecko, ul. Kolejowa 32
Budynek Starostwa Powiatowego w Olecku jest częściowo dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich. Petenci mogą korzystać w Starostwie Powiatowym w Olecku z: 1. Windy zewnętrznej, która znajduje się na prawej szczytowej ścianie budynku (po prawej stronie od wejścia głównego przy ulicy Kolejowej 32). Jest ona dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób na wózkach inwalidzkich oraz niewidomych, słabowidzących. Umożliwia dostęp do wszystkich kondygnacji budynku (od parteru do III piętra). W przedsionku windy znajduje się tablica informacyjna w języku Braille'a i polskim. Zawiera informacje, jakie wydziały/ stanowiska są na poszczególnych piętrach urzędu. Petenci przed skorzystaniem z windy, dowiadują się z niej na które piętro urzędu powinni się udać, aby załatwić swoją sprawę. 2. Wejścia głównego od ulicy Kolejowej 32. Nie jest ono dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, ponieważ do budynku prowadzą schody. 3. Wejścia z tyłu budynku (od strony podwórza). Jest ono częściowo dostosowane do osób mających trudności w poruszaniu się. Po prawej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek z sygnalizacją dźwiękową, a tuż nad nim znak informacyjny „droga dla niepełnosprawnych”. Dzwonkiem przywołuje się pracownika urzędu. Pracownik przy pomocy krzesełka schodowego przyściennego umożliwia niepełnosprawnemu petentowi transport z niskiego parteru na parter. Petent na parterze może samodzielnie załatwić wszystkie sprawy. Natomiast w przypadku spraw, które prowadzone są na wyższych kondygnacjach, wówczas to pracownicy merytoryczni z wydziału/stanowiska z wyższych kondygnacji, schodzą i obsługują interesanta. Odbywa się to na parterze w pokoju nr 3. Ten sposób załatwiania petentów przewidziany jest w przypadku, kiedy osoba niepełnosprawna nie będzie chciała skorzystać z winy lub też będzie awaria windy. Oznaczone miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się: na parkingu przed wejściem głównym do Starostwa Powiatowego od ulicy Kolejowej – 1 miejsce, i na parkingu, w podwórzu obok wejścia z tyłu budynku – 1 miejsce. Urząd zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami: 1. Pętle indukcyjne, które ułatwiają komunikację osobom z problemami słuchu. Znacząco poprawiają zrozumiałość mowy osobie słabosłyszącej, która korzysta z aparatu słuchowego lub implantu ślimakowego. Wystarczy, że petent poinformuje urzędnika, że chce skorzystać z pętli indukcyjnej, wówczas każdy urzędnik zapewni mu to podczas obsługi. 2. Tablice informacyjne w języku Braille'a i polskim. Są one na ścianie każdej kondygnacji urzędu (widoczne po lewej stronie tuż po wyjściu z windy), obok multimedialnych infokiosków. Zawierają nazwy wydziałów/stanowisk i numery pokoi, w których są one rozmieszczone na danym piętrze. 3. Multimedialne infokioski z ekranem dotykowym, opcją głosowego odczytywania tekstu i powiększania obrazu (funkcją tabletu). Infokiosk jest w przedsionku windy, a także na ścianie każdej kondygnacji w urzędzie (od parteru do III piętra). Widoczne są na każdym piętrze po lewej stronie tuż po wyjściu z windy. Znajdują się obok tablic informacyjnych w języku Braille'a i polskim. Kioski zawierają informacje o sprawach załatwianych w urzędzie wraz z kolorystycznym schematem funkcjonalno-przestrzennym poszczególnych kondygnacji oraz informacje o pomieszczeniach. 4. Tabliczki informacyjne w języku Braille'a i polskim. Umieszczono je w większości po lewej stronie wejściowych drzwi pomieszczeń w urzędzie. Znajdują się na ścianie korytarza, powyżej wysokości klamki. Zawierają nazwę pomieszczenia, wydziału/stanowiska, imiona i nazwiska pracowników oraz numery pokoi. 5. Tabliczki z piktogramami są w celu przekazania pełnej informacji o dostępnych udogodnieniach dla petentów. Zamieszczono je w ramach wsparcia osób z problemami poznawczymi. Oznaczenia zastosowane to: parking – miejsce zastrzeżone, koperta (dla niepełnosprawnych) miejsce przeznaczone dla pojazdu samochodu osoby niepełnosprawnej, postojowe droga dla niepełnosprawnych kierunek drogi do windy pętla indukcyjna możliwość wejścia z psem asystującym toaleta dla matki z dzieckiem toaleta dla osób niepełnosprawnych. Znajdują się: na parkingu, przez wejściem z tyłu budynku, na każdym piętrze oraz w przedsionku wejścia głównego do urzędu. 6. Lupy optyczne z podświetlanymi diodami led. Ułatwiające petentom wypełnić formularze, odczytać tekst lub mapy. Wystarczy, że petent poinformuje urzędnika, że chce skorzystać z lupy, wówczas każdy urzędnik zapewni mu to podczas obsługi. 7. Ramki do podpisów w wysokim kontraście. Poręczna pomoc dla osób niewidomych i słabowidzących. Wspomaga petenta podczas składania podpisu na dokumentach. Przykłada się ramkę i miejsce na podpis jest doskonale wyczuwalne palcami, a dla osób słabowidzących widoczne. Wystarczy, że petent poinformuje urzędnika, że chce skorzystać z ramki, wówczas każdy urzędnik zapewni mu to podczas obsługi. 8. Obsługę tłumacza języka migowego dla osób niesłyszących i porozumiewających się w polskim języku migowym. Urząd zapewnia zainteresowanym przy załatwieniu spraw urzędowych bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego. Osoba uprawniona do skorzystania z pomocy tłumacza winna zgłosić do sekretariatu Starostwa (pok. nr 23, sekretariat@powiat.olecko.pl , tel. 87 7391865), chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie. 9. Krzesła z podłokietnikami, aby klienci np. kobieta w ciąży, osoba poruszające się przy pomocy kul inwalidzkich mogły komfortowo poczekać na obsługę. Dzięki podłokietnikom będzie im też łatwiej wstać z krzesła. Na każdej kondygnacji znajduje się jedno takie krzesło. Schody wewnątrz budynku i na zewnątrz są oznakowane kontrastową taśmą, tj. pierwszy i ostatni stopień w każdym biegu. Sala konferencyjna na parterze jest dostępna dla osób poruszających się na wózku. Toaleta przystosowana do osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim znajduje się: na parterze (tuż obok klatki schodowej) na III piętrze (obok windy). Przewijak dla matki z dzieckiem jest w toalecie na parterze. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Petenci (osoby uprawnione) mają prawo skorzystać z pomocy osoby przybranej w kontaktach ze Starostwem. Osobą przybraną może być każda osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w urzędzie. W budynku nie ma systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Aplikacje mobilne Mobilna aplikacja turystyczna „Olecko i okolice” https://mobilne.wm.pl/olecko Aplikacja jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej. Data publikacji aplikacji mobilnej: 2015-10-01 Data ostatniej istotnej aktualizacji aplikacji mobilnej: 2024-04-25 W sprawie dostępności Starostwa Powiatowego w Olecku można kontaktować się też z koordynatorem – Haliną Kasicką: adres e-mail: h.kasicka@powiat.olecko.pl numer telefonu: 87 739 45 60
Anna Turowska
2024-05-03 18:12:38
Harmonogram aptek V-VI 2024
Publikacja
Anna Turowska
2024-05-03 18:12:34
Harmonogram aptek V-VI 2024
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Maj 2024 r.
Apteka Prywatna K. Jeżewska, M. Jeżewska Sp. j., Plac Wolności 7B, Olecko
08.05.2024 r.
16.05.2024 r.
24.05.2024 r.
Apteka Cef@rm 36,6, ul. Składowa 6, Olecko
09.05.2024 r.
17.05.2024 r.
25.05.2024 r.
Apteka, ul. Zielona 35, Olecko
10.05.2024 r.
18.05.2024 r.
26.05.2024 r.
Apteka Społeczna Na Składowej, ul. Składowa 2A, Olecko
03.05.2024 r.
11.05.2024 r.
19.05.2024 r.
27.05.2024 r.
Apteka MELISSA, ul. Gołdapska 1, Olecko
04.05.2024 r.
12.05.2024 r.
20.05.2024 r.
28.05.2024 r.
Apteka na Placu Wolności NOWA FARMACJA, Plac Wolności 25, Olecko
05.05.2024 r.
13.05.2024 r.
21.05.2024 r.
29.05.2024 r.
Apteka GEMINI, Plac Wolności 12, Olecko
06.05.2024 r.
14.05.2024 r.
22.05.2024 r.
30.05.2024 r.
Apteka Cef@rm 36,6, ul. Zielona 37, Olecko
07.05.2024 r.
15.05.2024 r.
23.05.2024 r.
31.05.2024 r.
Czerwiec 2024 r.
Apteka Prywatna K. Jeżewska, M. Jeżewska Sp. j., Plac Wolności 7B, Olecko
01.06.2024 r.
09.06.2024 r.
17.06.2024 r.
25.06.2024 r.
Apteka Cef@rm 36,6, ul. Składowa 6, Olecko
02.06.2024 r.
10.06.2024 r.
18.06.2024 r.
26.06.2024 r.
Apteka, ul. Zielona 35, Olecko
03.06.2024 r.
11.06.2024 r.
19.06.2024 r.
27.06.2024 r.
Apteka Społeczna Na Składowej, ul. Składowa 2A, Olecko
04.06.2024 r.
12.06.2024 r.
20.06.2024 r.
28.06.2024 r.
Apteka MELISSA, ul. Gołdapska 1, Olecko
05.06.2024 r.
13.06.2024 r.
21.06.2024 r.
29.06.2024 r.
Apteka na Placu Wolności NOWA FARMACJA, Plac Wolności 25, Olecko