Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obronnych i obywatelskich należą w szczególności:
sprawy obywatelskie, w tym między innymi:
sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza testamentu,
przygotowanie zezwoleń w drodze decyzji administracyjnej na sprowadzenie zwłok,
sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
nadzór nad fundacjami,
prowadzanie spraw dotyczących udzielania pomocy cudzoziemcom, uchodźcom i repatriantom,
realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Polaka,
przygotowywanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
sprawy obronne, w tym między innymi:
planowanie i programowanie pozamilitarnego przygotowania obronnego powiatu,
koordynowanie prac związanych z organizacją służby stałego dyżuru na terenie powiatu,
wykonywanie zadań związanych z zabezpieczeniem potrzeb Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i wojsk sojuszniczych,
planowanie przygotowań obronnych ochrony zdrowia i gotowości do działań w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń i w czasie wojny,
opracowanie programu i planu szkoleń obronnych w powiecie oleckim;
sprawy obrony cywilnej, w tym między innymi:
zapewnienie realizacji funkcji Starosty jako Szefa Obrony Cywilnej powiatu oleckiego,
opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej powiatu oleckiego,
prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem procesu ewakuacji na wypadek występowania zagrożeń militarnych,
nadzór nad tworzeniem i utrzymaniem w gotowości formacji obrony cywilnej,
obsługa systemu łączności,
organizowanie i utrzymanie w gotowości do działania Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania,
w zakresie ochrony informacji niejawnych, w tym między innymi:
wykonywanie obowiązków pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych, w tym nadzór nad prowadzeniem kancelarii niejawnej;
w zakresie zarządzania kryzysowego, w tym między innymi:
opracowanie powiatowego planu zarządzania kryzysowego i jego aktualizacja,
obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
przygotowanie i obsługa posiedzeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
w zakresie bezpieczeństwa publicznego:
nadzór merytoryczno-organizacyjny nad realizacją powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego,
przygotowanie i obsługa posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Oleckim.
Anna Turowska
2022-02-17 15:11:34
Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich „SO”
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich Bogumił Mejsak
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obronnych i obywatelskich należą w szczególności:
sprawy obywatelskie, w tym między innymi:
sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza testamentu,
przygotowanie zezwoleń w drodze decyzji administracyjnej na sprowadzenie zwłok,
sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
nadzór nad fundacjami,
prowadzanie spraw dotyczących udzielania pomocy cudzoziemcom, uchodźcom i repatriantom,
realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Polaka,
przygotowywanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
sprawy obronne, w tym między innymi:
planowanie i programowanie pozamilitarnego przygotowania obronnego powiatu,
koordynowanie prac związanych z organizacją służby stałego dyżuru na terenie powiatu,
wykonywanie zadań związanych z zabezpieczeniem potrzeb Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i wojsk sojuszniczych,
planowanie przygotowań obronnych ochrony zdrowia i gotowości do działań w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń i w czasie wojny,
opracowanie programu i planu szkoleń obronnych w powiecie oleckim;
sprawy obrony cywilnej, w tym między innymi:
zapewnienie realizacji funkcji Starosty jako Szefa Obrony Cywilnej powiatu oleckiego,
opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej powiatu oleckiego,
prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem procesu ewakuacji na wypadek występowania zagrożeń militarnych,
nadzór nad tworzeniem i utrzymaniem w gotowości formacji obrony cywilnej,
obsługa systemu łączności,
organizowanie i utrzymanie w gotowości do działania Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania,
w zakresie ochrony informacji niejawnych, w tym między innymi:
wykonywanie obowiązków pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych, w tym nadzór nad prowadzeniem kancelarii niejawnej;
w zakresie zarządzania kryzysowego, w tym między innymi:
opracowanie powiatowego planu zarządzania kryzysowego i jego aktualizacja,
obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
przygotowanie i obsługa posiedzeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
w zakresie bezpieczeństwa publicznego:
1) Opracowanie i nadzór merytoryczno – organizacyjny nad realizacją powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego.
2) Przygotowanie i obsługa posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Oleckim.
3) Przygotowanie i przedkładania Radzie Powiatu sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Starości Oleckim za dany rok.
Anna Turowska
2022-02-17 15:10:33
Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich „SO”
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich Bogumił Mejsak
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obronnych i obywatelskich należą w szczególności:
sprawy obywatelskie, w tym między innymi:
sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza testamentu,
przygotowanie zezwoleń w drodze decyzji administracyjnej na sprowadzenie zwłok,
sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
nadzór nad fundacjami,
prowadzanie spraw dotyczących udzielania pomocy cudzoziemcom, uchodźcom i repatriantom,
realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Polaka,
przygotowywanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
sprawy obronne, w tym między innymi:
planowanie i programowanie pozamilitarnego przygotowania obronnego powiatu,
koordynowanie prac związanych z organizacją służby stałego dyżuru na terenie powiatu,
wykonywanie zadań związanych z zabezpieczeniem potrzeb Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i wojsk sojuszniczych,
planowanie przygotowań obronnych ochrony zdrowia i gotowości do działań w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń i w czasie wojny,
opracowanie programu i planu szkoleń obronnych w powiecie oleckim;
sprawy obrony cywilnej, w tym między innymi:
zapewnienie realizacji funkcji Starosty jako Szefa Obrony Cywilnej powiatu oleckiego,
opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej powiatu oleckiego,
prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem procesu ewakuacji na wypadek występowania zagrożeń militarnych,
nadzór nad tworzeniem i utrzymaniem w gotowości formacji obrony cywilnej,
obsługa systemu łączności,
organizowanie i utrzymanie w gotowości do działania Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania,
w zakresie ochrony informacji niejawnych, w tym między innymi:
wykonywanie obowiązków pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych, w tym nadzór nad prowadzeniem kancelarii niejawnej;
w zakresie zarządzania kryzysowego, w tym między innymi:
1) Opracowanie powiatowego planu zarządzania kryzysowego i jego aktualizacja.
2) Obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
3) Opiniowanie oraz przedkładanie do zatwierdzenia Staroście gminnych planów zarządzania kryzysowego.
4) Przygotowanie i obsługa posiedzeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
5) Opracowywanie zaleceń Starosty do gminnych planów zarządzania kryzysowego w powiecie.
6) Planowanie użycia pododdziałów i oddziałów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej do użycia w sytuacji kryzysowej na terenie powiatu.
7) Realizacja zadań wymienionych w art. 4 ust. 1 pkt 16 ustawy o samorządzie powiatowym.
w zakresie bezpieczeństwa publicznego:
1) Opracowanie i nadzór merytoryczno – organizacyjny nad realizacją powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego.
2) Przygotowanie i obsługa posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Oleckim.
3) Przygotowanie i przedkładania Radzie Powiatu sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Starości Oleckim za dany rok.
Anna Turowska
2022-02-17 15:08:47
Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich „SO”
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich Bogumił Mejsak
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obronnych i obywatelskich należą w szczególności:
sprawy obywatelskie, w tym między innymi:
sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza testamentu,
przygotowanie zezwoleń w drodze decyzji administracyjnej na sprowadzenie zwłok,
sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
nadzór nad fundacjami,
prowadzanie spraw dotyczących udzielania pomocy cudzoziemcom, uchodźcom i repatriantom,
realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Polaka,
przygotowywanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
sprawy obronne, w tym między innymi:
planowanie i programowanie pozamilitarnego przygotowania obronnego powiatu,
koordynowanie prac związanych z organizacją służby stałego dyżuru na terenie powiatu,
wykonywanie zadań związanych z zabezpieczeniem potrzeb Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i wojsk sojuszniczych,
planowanie przygotowań obronnych ochrony zdrowia i gotowości do działań w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń i w czasie wojny,
opracowanie programu i planu szkoleń obronnych w powiecie oleckim;
sprawy obrony cywilnej, w tym między innymi:
zapewnienie realizacji funkcji Starosty jako Szefa Obrony Cywilnej powiatu oleckiego,
opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej powiatu oleckiego,
prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem procesu ewakuacji na wypadek występowania zagrożeń militarnych,
nadzór nad tworzeniem i utrzymaniem w gotowości formacji obrony cywilnej,
obsługa systemu łączności,
organizowanie i utrzymanie w gotowości do działania Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania,
w zakresie ochrony informacji niejawnych należy w szczególności:
1) Wykonywanie obowiązków pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, w tym:
a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
b) zapewnienie ochrony systemu teleinformatycznego, w których są przetwarzane informacje niejawne;
c) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
d) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
e) opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;
f) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
g) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
h) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
i) przekazywanie ABW do ewidencji, o których mowa w art. 73 ust. 1 ustawy o ochronie informacji niejawnych, danych, o których mowa w art. 73 ust. 2, osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 8;
j) nadzór nad prowadzeniem kancelarii niejawnej.
5. W zakresie zarządzania kryzysowego
1) Opracowanie powiatowego planu zarządzania kryzysowego i jego aktualizacja.
2) Obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
3) Opiniowanie oraz przedkładanie do zatwierdzenia Staroście gminnych planów zarządzania kryzysowego.
4) Przygotowanie i obsługa posiedzeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
5) Opracowywanie zaleceń Starosty do gminnych planów zarządzania kryzysowego w powiecie.
6) Planowanie użycia pododdziałów i oddziałów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej do użycia w sytuacji kryzysowej na terenie powiatu.
7) Realizacja zadań wymienionych w art. 4 ust. 1 pkt 16 ustawy o samorządzie powiatowym.
6. W zakresie bezpieczeństwa publicznego
1) Opracowanie i nadzór merytoryczno – organizacyjny nad realizacją powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego.
2) Przygotowanie i obsługa posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Oleckim.
3) Przygotowanie i przedkładania Radzie Powiatu sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Starości Oleckim za dany rok.
Anna Turowska
2022-02-17 15:08:05
Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich „SO”
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich Bogumił Mejsak
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obronnych i obywatelskich należą w szczególności:
sprawy obywatelskie, w tym między innymi:
sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza testamentu,
przygotowanie zezwoleń w drodze decyzji administracyjnej na sprowadzenie zwłok,
sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
nadzór nad fundacjami,
prowadzanie spraw dotyczących udzielania pomocy cudzoziemcom, uchodźcom i repatriantom,
realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Polaka,
przygotowywanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
sprawy obronne, w tym między innymi:
planowanie i programowanie pozamilitarnego przygotowania obronnego powiatu,
koordynowanie prac związanych z organizacją służby stałego dyżuru na terenie powiatu,
wykonywanie zadań związanych z zabezpieczeniem potrzeb Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i wojsk sojuszniczych,
planowanie przygotowań obronnych ochrony zdrowia i gotowości do działań w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń i w czasie wojny,
opracowanie programu i planu szkoleń obronnych w powiecie oleckim;
sprawy obrony cywilnej, w tym między innymi:
zapewnienie realizacji funkcji Starosty jako Szefa Obrony Cywilnej powiatu oleckiego,
opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej powiatu oleckiego,
prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem procesu ewakuacji na wypadek występowania zagrożeń militarnych,
nadzór nad tworzeniem i utrzymaniem w gotowości formacji obrony cywilnej,
obsługa systemu łączności,
organizowanie i utrzymanie w gotowości do działania Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania,
4. W zakresie ochrony informacji niejawnych należy w szczególności:
1) Wykonywanie obowiązków pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, w tym:
a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
b) zapewnienie ochrony systemu teleinformatycznego, w których są przetwarzane informacje niejawne;
c) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
d) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
e) opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;
f) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
g) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
h) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
i) przekazywanie ABW do ewidencji, o których mowa w art. 73 ust. 1 ustawy o ochronie informacji niejawnych, danych, o których mowa w art. 73 ust. 2, osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 8;
j) nadzór nad prowadzeniem kancelarii niejawnej.
5. W zakresie zarządzania kryzysowego
1) Opracowanie powiatowego planu zarządzania kryzysowego i jego aktualizacja.
2) Obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
3) Opiniowanie oraz przedkładanie do zatwierdzenia Staroście gminnych planów zarządzania kryzysowego.
4) Przygotowanie i obsługa posiedzeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
5) Opracowywanie zaleceń Starosty do gminnych planów zarządzania kryzysowego w powiecie.
6) Planowanie użycia pododdziałów i oddziałów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej do użycia w sytuacji kryzysowej na terenie powiatu.
7) Realizacja zadań wymienionych w art. 4 ust. 1 pkt 16 ustawy o samorządzie powiatowym.
6. W zakresie bezpieczeństwa publicznego
1) Opracowanie i nadzór merytoryczno – organizacyjny nad realizacją powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego.
2) Przygotowanie i obsługa posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Oleckim.
3) Przygotowanie i przedkładania Radzie Powiatu sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Starości Oleckim za dany rok.
Anna Turowska
2022-02-17 15:03:03
Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich „SO”
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich Bogumił Mejsak
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obronnych i obywatelskich należą w szczególności:
sprawy obywatelskie, w tym między innymi:
sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza testamentu,
przygotowanie zezwoleń w drodze decyzji administracyjnej na sprowadzenie zwłok,
sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
nadzór nad fundacjami,
prowadzanie spraw dotyczących udzielania pomocy cudzoziemcom, uchodźcom i repatriantom,
realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Polaka,
przygotowywanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
sprawy obronne, w tym między innymi:
planowanie i programowanie pozamilitarnego przygotowania obronnego powiatu,
koordynowanie prac związanych z organizacją służby stałego dyżuru na terenie powiatu,
wykonywanie zadań związanych z zabezpieczeniem potrzeb Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i wojsk sojuszniczych,
planowanie przygotowań obronnych ochrony zdrowia i gotowości do działań w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń i w czasie wojny,
opracowanie programu i planu szkoleń obronnych w powiecie oleckim;
sprawy obrony cywilnej, w tym między innymi:
1) Zapewnienie realizacji funkcji Starosty jako Szefa Obrony Cywilnej Powiatu.
2) Planowanie i organizacja przygotowań do realizacji zadań obrony cywilnej na terenie powiatu.
3) Opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej powiatu.
5) Opracowywanie planu działania w zakresie obrony cywilnej Starosty Oleckiego – Szefa Obrony Cywilnej na dany rok oraz nadzór nad jego realizacją.
6) Prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem procesu ewakuacji na wypadek występowania zagrożeń militarnych.
7) Nadzór nad tworzeniem i utrzymaniem w gotowości formacji obrony cywilnej.
8) Współudział w organizowaniu procesu upowszechniania humanitarnej idei obrony cywilnej.
9) Obsługa systemu łączności.
10) Organizowanie systemu wykrywania zagrożeń oraz ostrzegania i alarmowania na terenie powiatu.
11) Organizowanie i utrzymanie w gotowości do działania Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania (POADA).
12) Organizowanie i udział w treningach systemu ostrzegania i alarmowania.
13) Udział w treningach systemu powszechnego ostrzegania wojsk oraz ludności cywilnej o zagrożeniach uderzeniami z powietrza.
14) Utrzymanie w stałej gotowości do pracy sprzętu łączności znajdującego się na wyposażeniu stanowiska pracy.
15) Prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem w sprzęt formacji obrony cywilnej.
16) Planowanie, organizowanie i prowadzenie kontroli z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w jednostkach samorządu terytorialnego na terenie powiatu i jednostkach organizacyjnych powiatu oleckiego.
17) Uwierzytelnianie sprzętu OC, w oparciu o Wojewódzki warsztat OC, Pracownię Uwierzytelniania Przyrządów.
18) Utrzymanie w sprawności techniczno-eksploatacyjnej urządzeń i sprzętu (w tym sprzętu mobilnego) będących na wyposażeniu stanowiska pracy.
19) Zaopatrywanie w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do realizacji zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz jego przechowywanie, utrzymanie i konserwacja.
20) Realizacja zadań wynikających z ustawy o rachunkowości w zakresie dotyczącym sprzętu OC formacji obrony cywilnej.
4. W zakresie ochrony informacji niejawnych należy w szczególności:
1) Wykonywanie obowiązków pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, w tym:
a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
b) zapewnienie ochrony systemu teleinformatycznego, w których są przetwarzane informacje niejawne;
c) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
d) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
e) opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;
f) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
g) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
h) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
i) przekazywanie ABW do ewidencji, o których mowa w art. 73 ust. 1 ustawy o ochronie informacji niejawnych, danych, o których mowa w art. 73 ust. 2, osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 8;
j) nadzór nad prowadzeniem kancelarii niejawnej.
5. W zakresie zarządzania kryzysowego
1) Opracowanie powiatowego planu zarządzania kryzysowego i jego aktualizacja.
2) Obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
3) Opiniowanie oraz przedkładanie do zatwierdzenia Staroście gminnych planów zarządzania kryzysowego.
4) Przygotowanie i obsługa posiedzeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
5) Opracowywanie zaleceń Starosty do gminnych planów zarządzania kryzysowego w powiecie.
6) Planowanie użycia pododdziałów i oddziałów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej do użycia w sytuacji kryzysowej na terenie powiatu.
7) Realizacja zadań wymienionych w art. 4 ust. 1 pkt 16 ustawy o samorządzie powiatowym.
6. W zakresie bezpieczeństwa publicznego
1) Opracowanie i nadzór merytoryczno – organizacyjny nad realizacją powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego.
2) Przygotowanie i obsługa posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Oleckim.
3) Przygotowanie i przedkładania Radzie Powiatu sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Starości Oleckim za dany rok.