Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik |
---|---|---|---|
2022-02-17 14:54:31 | Wydział Organizacyjny „OR” | Publikacja | Anna Turowska |
2022-02-17 14:54:27 | Wydział Organizacyjny „OR” | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Naczelnik Sylwia Ostrowska – Sekretarz Powiatutel. 87 739 18 63; pokój nr 24; syperowicz@powiat.olecko.pl Pracownicy:
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy między innymi:
|
Anna Turowska |
2022-02-17 14:53:05 | Wydział Organizacyjny „OR” | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Naczelnik Sylwia Ostrowska – Sekretarz Powiatutel. 87 739 18 63; pokój nr 24; syperowicz@powiat.olecko.pl Pracownicy:
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy między innymi:
|
Anna Turowska |
2022-02-17 14:51:21 | Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich „SO” | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich Bogumił Mejsaktel. 87 739 18 79; pokój nr 13; czk@powiat.olecko.pl Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obronnych i obywatelskich należą w szczególności:
|
Anna Turowska |
2022-02-17 14:49:45 | Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich „SO” | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich Bogumił Mejsaktel. 87 739 18 79; pokój nr 13; czk@powiat.olecko.pl Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obronnych i obywatelskich należą w szczególności:
|
Anna Turowska |
2022-02-17 14:45:52 | Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich „SO” | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich Bogumił Mejsaktel. 87 739 18 79; pokój nr 13; czk@powiat.olecko.pl Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obronnych i obywatelskich należy w szczególności: § 19. Samodzielne stanowisko ds. obronnych i obywatelskich.Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obronnych i obywatelskich należy: 1. W zakresie spraw obywatelskich: 1) Sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza Powiatu testamentu. 2) Przygotowanie zezwoleń w drodze decyzji administracyjnej na sprowadzenie zwłok. 3) Sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego. 4) Organizowanie na terenie powiatu obchodów rocznic związanych z walkami o niepodległość i ofiarami wojny oraz okresu powojennego. 5) Nadzór nad fundacjami. 6) Prowadzanie spraw dotyczących udzielania pomocy cudzoziemcom, uchodźcom i repatriantom. 7) Realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Polaka. 8) Przygotowywanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej. W zakresie spraw obronnych należy w szczególności: 1) Planowanie i programowanie pozamilitarnego przygotowania obronnego powiatu, w tym: a) opracowanie i aktualizacja Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny (POFP), b) sporządzenie Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych dotyczącego sprawozdawczości realizacji zadań obronnych w powiecie (NKPPO) za dany rok kalendarzowy, c) opracowanie wieloletniego Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych w powiecie i jego aktualizacja, d) realizacja kierunków działania i przedsięwzięć obronnych w powiecie na dany rok kalendarzowy oraz nadzór nad ich realizacją, e) opracowanie i aktualizacja regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, f) organizowanie i przygotowywanie stanowiska kierowania Starosty na okres zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, w tym: - utrzymanie w stałej gotowości do funkcjonowania zapasowego stanowiska kierowania w czasie wystąpienia kryzysu lub wojny, - opracowanie i aktualizacja dokumentacji głównego i zapasowego stanowiska kierowania, - prowadzenie spraw związanych z materiałowym i logistycznym zabezpieczeniem stanowisk kierowania. 2) Koordynowanie prac związanych z organizacją służby stałego dyżuru na terenie powiatu, w tym ustalanie zasad obiegu informacji oraz utrzymanie gotowości do działania systemu. 3) Wykonywanie zadań związanych z zabezpieczeniem potrzeb Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i wojsk sojuszniczych, w tym: a) realizacja zadań w zakresie akcji kurierskiej i uzupełniania sił zbrojnych, b) realizowanie przedsięwzięć związanych z obsługą Punktu Kontaktowego HNS Starosty (Host Nation Support) na terenie powiatu, c) aktualizacja bazy danych powiatu oleckiego dla potrzeb Punktu Kontaktowego HNS Wojewody, 4) Reklamowanie osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny. 5) Planowanie przygotowań obronnych ochrony zdrowia i gotowości do działań w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń i w czasie wojny, w tym: a) opracowywanie i aktualizacja planu przygotowania oraz wykorzystania podmiotu leczniczego powiatu na potrzeby obronne państwa, b) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem ilości preparatów stabilnego jodu oraz miejsc ich przechowywania i dystrybucji na terenie powiatu na wypadek zdarzeń radiacyjnych. 6) Opracowanie programu i planu szkoleń obronnych w powiecie. 7) Organizowanie i prowadzenie kontroli realizacji zadań obronnych w powiecie. 8) Prowadzenie sprawozdawczości z działalności kontrolnej. 3. W zakresie spraw obrony cywilnej 1) Zapewnienie realizacji funkcji Starosty jako Szefa Obrony Cywilnej Powiatu. 2) Planowanie i organizacja przygotowań do realizacji zadań obrony cywilnej na terenie powiatu. 3) Opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej powiatu. 4) Planowanie środków finansowych niezbędnych do realizacji zdań obrony cywilnej w powiecie. 5) Opracowywanie planu działania w zakresie obrony cywilnej Starosty Oleckiego – Szefa Obrony Cywilnej na dany rok oraz nadzór nad jego realizacją. 6) Prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem procesu ewakuacji na wypadek występowania zagrożeń militarnych. 7) Nadzór nad tworzeniem i utrzymaniem w gotowości formacji obrony cywilnej. 8) Współudział w organizowaniu procesu upowszechniania humanitarnej idei obrony cywilnej. 9) Obsługa systemu łączności. 10) Organizowanie systemu wykrywania zagrożeń oraz ostrzegania i alarmowania na terenie powiatu. 11) Organizowanie i utrzymanie w gotowości do działania Powiatowego Ośrodka Analizy Danych i Alarmowania (POADA). 12) Organizowanie i udział w treningach systemu ostrzegania i alarmowania. 13) Udział w treningach systemu powszechnego ostrzegania wojsk oraz ludności cywilnej o zagrożeniach uderzeniami z powietrza. 14) Utrzymanie w stałej gotowości do pracy sprzętu łączności znajdującego się na wyposażeniu stanowiska pracy. 15) Prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem w sprzęt formacji obrony cywilnej. 16) Planowanie, organizowanie i prowadzenie kontroli z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w jednostkach samorządu terytorialnego na terenie powiatu i jednostkach organizacyjnych powiatu oleckiego. 17) Uwierzytelnianie sprzętu OC, w oparciu o Wojewódzki warsztat OC, Pracownię Uwierzytelniania Przyrządów. 18) Utrzymanie w sprawności techniczno-eksploatacyjnej urządzeń i sprzętu (w tym sprzętu mobilnego) będących na wyposażeniu stanowiska pracy. 19) Zaopatrywanie w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do realizacji zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz jego przechowywanie, utrzymanie i konserwacja. 20) Realizacja zadań wynikających z ustawy o rachunkowości w zakresie dotyczącym sprzętu OC formacji obrony cywilnej. 4. W zakresie ochrony informacji niejawnych należy w szczególności: 1) Wykonywanie obowiązków pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, w tym: a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego; b) zapewnienie ochrony systemu teleinformatycznego, w których są przetwarzane informacje niejawne; c) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka; d) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów; e) opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji; f) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych; g) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających; h) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto; i) przekazywanie ABW do ewidencji, o których mowa w art. 73 ust. 1 ustawy o ochronie informacji niejawnych, danych, o których mowa w art. 73 ust. 2, osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 8; j) nadzór nad prowadzeniem kancelarii niejawnej. 5. W zakresie zarządzania kryzysowego 1) Opracowanie powiatowego planu zarządzania kryzysowego i jego aktualizacja. 2) Obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego. 3) Opiniowanie oraz przedkładanie do zatwierdzenia Staroście gminnych planów zarządzania kryzysowego. 4) Przygotowanie i obsługa posiedzeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. 5) Opracowywanie zaleceń Starosty do gminnych planów zarządzania kryzysowego w powiecie. 6) Planowanie użycia pododdziałów i oddziałów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej do użycia w sytuacji kryzysowej na terenie powiatu. 7) Realizacja zadań wymienionych w art. 4 ust. 1 pkt 16 ustawy o samorządzie powiatowym. 6. W zakresie bezpieczeństwa publicznego 1) Opracowanie i nadzór merytoryczno – organizacyjny nad realizacją powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego. 2) Przygotowanie i obsługa posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Oleckim. 3) Przygotowanie i przedkładania Radzie Powiatu sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Starości Oleckim za dany rok. |
Anna Turowska |
Rejestr zmian