Tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków
Starosta przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godzinach od 10:00 do 12:00 i od 15:30 do 16:00 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Olecku.
Do kompetencji Starosty należy między innymi:
organizowanie pracy Zarządu Powiatu i Starostwa Powiatowego, kierowanie bieżącymi sprawami Powiatu oraz reprezentowanie Powiatu na zewnątrz;
wykonywanie zadań zastrzeżonych dla Starosty ustawami, uchwałami Rady i Zarządu oraz wynikających z postanowień Statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego;
sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad:
Wydziałem Finansowym,
Wydziałem Architektury i Budownictwa,
samodzielnym stanowiskiem ds. informatyki,
Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w Olecku,
Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego,
Pionem Ochrony,
Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Olecku,
ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, prowadzenie mapy zasadniczej.
Do zadań Wydziału Geodezji i Nieruchomości należy między innymi:
w zakresie gospodarki nieruchomościami Powiatu Oleckiego i Skarbu Państwa:
tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości i zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego;
przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody;
prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości zamiennej i o rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu;
zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości;
składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przejętych na cele reformy rolnej;
prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości;
występowanie do Agencji Nieruchomości Rolnej o przekazanie nieodpłatnie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych;
przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;
prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność gruntu i działek pod budynkami i działek dożywotnich osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę;
w zakresie geodezji, kartografii:
prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
wydawanie odpłatne na wniosek osób fizycznych i prawnych kopii mapy zasadniczej;
prowadzenie numerycznej mapy zasadniczej;
zakładanie osnów szczegółowych;
prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia podziemnego;
prowadzenie Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej;
prowadzenie powiatowych baz danych w zakresie ewidencji gruntów i budynków;
wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków na podstawie odpisów prawomocnych decyzji administracyjnych i orzeczeń sądowych, podpisów aktów notarialnych i na wniosek osób fizycznych i prawnych;
wydawanie odpłatnie na żądanie właścicieli wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego;
sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
prowadzenie spraw związanych z wyłączaniem gruntów rolnych z produkcji;
przygotowywanie decyzji nakładającej obowiązek zdjęcia próchniczej warstwy gleby i jej wykorzystania;
prowadzenie spraw związanych ze scaleniem i wymianą gruntów;
prowadzenie spraw związanych z klasyfikacją gruntów rolnych i leśnych;
prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie.
Anna Turowska
2021-04-07 12:07:19
Wydział Finansowy „WF”
Publikacja
Anna Turowska
2021-04-07 12:07:17
Wydział Finansowy „WF”
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Naczelnik Katarzyna Radzewicz – Skarbnik Powiatu Oleckiego
Do zadań Wydziału Finansowego należy między innymi:
prowadzenie rachunkowości budżetu i gospodarki finansowej Powiatu Oleckiego;
prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków;
planowanie i realizacja wydatków Starostwa Powiatowego w Olecku, prowadzenie dokumentacji płacowej i wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniu i zatrudnieniu;
obsługa kasowa Starostwa Powiatowego w Olecku;
opracowanie projektu budżetu Powiatu Oleckiego i dokonywanie analiz wykonania budżetu;
nadzorowanie prawidłowości opracowania i zatwierdzania planów finansowych jednostek powiatowych;
nadzór nad realizacją budżetu Powiatu Oleckiego i dochodów Skarbu Państwa;
sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu;
windykacja należności budżetowych;
opracowywanie projektów uchwał i decyzji w sprawach zmian w budżecie oraz powodujących inne skutki finansowe;
sprawowanie kontroli zarządczej w aspekcie kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych podległych Powiatowi Oleckiemu;
obsługa kasowa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.