Do zadań Wydziału Komunikacji i Transportu należy między innymi:
prowadzenie rejestracji pojazdów, wydawania dowodów i tablic rejestracyjnych;
wydawanie zezwoleń na przejazd o wymiarach lub masie większych od dopuszczalnej;
wydawanie zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny;
dokonywanie wpisów do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację diagnostyczną, skreślanie przedsiębiorców z rejestru działalności w przypadkach określonych ustawą Prawo o ruchu drogowym, nadzór nad stacjami kontroli pojazdów;
dokonywanie wpisów do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców, skreślanie przedsiębiorców z rejestru działalności w przypadkach określonych ustawą o kierujących pojazdami, nadzór nad szkoleniem kierowców;
zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych;
wydawanie praw jazdy krajowych i międzynarodowych, pozwoleń do kierowania tramwajem;
dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów i wykładowców oraz wydawanie legitymacji instruktorów;
wydawanie, przedłużanie, rozszerzanie zezwolenie na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym, w drodze decyzji administracyjnej, osobie, która spełnia wymagania określone w ustawie o kierujących pojazdami;
prowadzenie spraw związanych z planowaniem, budową, modernizacją, utrzymaniem i ochroną dróg powiatowych;
udzielanie, odmowa udzielania, zmiana lub cofnięcie licencji oraz wpisów z licencji w zakresie transportu drogowego w krajowym transporcie drogowym;
wydawanie, zmiana oraz cofnięcie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym na obszar wykraczający poza obszar jednej gminy nie przekraczający obszaru jednego powiatu;
wydawanie zaświadczenia oraz wpisów zaświadczeń na przewozy na potrzeby własne;
prowadzenie spraw związanych z organizacją, funkcjonowaniem regularnego przewozu osób w publicznym transporcie zbiorowym wynikających z ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie drogowym.
Anna Turowska
2020-09-11 10:59:56
Wydział Geodezji i Nieruchomości „GN”
Publikacja
Anna Turowska
2020-09-11 10:59:54
Wydział Geodezji i Nieruchomości „GN”
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Naczelnik: Krzysztof Krajewski – Geodeta Powiatowy
tel. 87 739 18 60; pokój nr 31; krajewski@powiat.olecko.pl
Pracownicy:
Izabela Kasicka, tel. 87 739 45 62; pokój nr 30:
gospodarka gruntami mienia Powiatu i Skarbu Państwa;
Tomasz Ulikowski, tel. 87 739 18 59; pokój nr 30; ulikowski@powiat.olecko.pl:
gospodarka gruntami mienia Powiatu i Skarbu Państwa;
Krystyna Lewandowska, tel. 87 739 18 62; pokój nr 32:
prowadzenie ewidencji gruntów i budynków;
Marianna Ostrowska, tel. 87 739 18 62; pokój nr 32:
prowadzenie ewidencji gruntów i budynków
Katarzyna Pacek, tel. 87 739 18 61; pokój nr 33; geodezja@powiat.olecko.pl:
prowadzenie ewidencji gruntów i budynków;
Henryka Lewkowska, tel. 87 739 45 64; pokój nr 1:
ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, przyjmowanie zgłoszeń na roboty geodezyjne i ich kontrola;
Katarzyna Smokowska, tel. 87 739 45 64; pokój nr 1:
ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, przyjmowanie zgłoszeń na roboty geodezyjne i ich kontrola;
Julia Krzywicka, tel. 87 739 45 65; pokój nr 1b; mapazasadnicza@powiat.olecko.pl:
ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, przyjmowanie zgłoszeń na roboty geodezyjne i ich kontrola;
Klaudia Puczyłowska, tel. 87 739 45 65; pokój nr 1b:
ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, przyjmowanie zgłoszeń na roboty geodezyjne i ich kontrola.
Do zadań Wydziału Geodezji i Nieruchomości należy między innymi:
w zakresie gospodarki nieruchomościami Powiatu Oleckiego i Skarbu Państwa:
tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości i zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego;
przygotowywanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody;
prowadzenie spraw związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości zamiennej i o rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu;
zabezpieczenie wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
prowadzenie spraw związanych z powszechną taksacją nieruchomości;
składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przejętych na cele reformy rolnej;
prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadaniu na własność nieruchomości;
występowanie do Agencji Nieruchomości Rolnej o przekazanie nieodpłatnie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych;
przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;
prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność gruntu i działek pod budynkami i działek dożywotnich osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę;
w zakresie geodezji, kartografii:
prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
wydawanie odpłatne na wniosek osób fizycznych i prawnych kopii mapy zasadniczej;
prowadzenie numerycznej mapy zasadniczej;
zakładanie osnów szczegółowych;
prowadzenie spraw związanych z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia podziemnego;
prowadzenie Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej;
prowadzenie powiatowych baz danych w zakresie ewidencji gruntów i budynków;
wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków na podstawie odpisów prawomocnych decyzji administracyjnych i orzeczeń sądowych, podpisów aktów notarialnych i na wniosek osób fizycznych i prawnych;
wydawanie odpłatnie na żądanie właścicieli wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego;
sporządzanie gminnych i powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
prowadzenie spraw związanych z wyłączaniem gruntów rolnych z produkcji;
przygotowywanie decyzji nakładającej obowiązek zdjęcia próchniczej warstwy gleby i jej wykorzystania;
prowadzenie spraw związanych ze scaleniem i wymianą gruntów;
prowadzenie spraw związanych z klasyfikacją gruntów rolnych i leśnych;
prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie.