Projekt zintegrowanej informacji geodezyjno-kartograficznej Powiatu Oleckiego
Zapis tymczasowyOpis grafiki zajawki (PL): Logo programu regionalnego
Anna Turowska
2020-07-13 09:30:53
Projekt zintegrowanej informacji geodezyjno-kartograficznej Powiatu Oleckiego
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Tytuł projektu „Projekt zintegrowanej informacji geodezyjno-kartograficznej Powiatu Oleckiego", współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej 3 „Cyfrowy Region”, Działania 3.1 „Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych”
Wnioskodawca: Powiat Olecki.
Cel główny projektu: wzrost dostępności do informacji geodezyjnej i kartograficznej dla organów administracji publicznej, obywateli i przedsiębiorców powiatu oleckiego oraz usprawnienie funkcjonowania instytucji administracji publicznych poprzez poprawę cyfryzacji Starostwa Powiatowego w Olecku w obszarze zasobów informacji przestrzennej.
Cele szczegółowe:
poprawa dostępu do e-usług publicznych dla obywateli przedsiębiorców;
usprawnienie komunikacji i funkcjonowania instytucji administracji publicznej poprzez uruchomienie e-usług;
cyfryzacja zasobu geodezyjno-kartograficznego z obszaru powiatu oleckiego, umożliwiająca udostępnienie i przetwarzanie informacji drogą elektroniczną;
harmonizacja i standaryzacja danych geodezyjnych i kartograficznych;
dostosowanie informacji przestrzennej do obowiązujących przepisów prawnych;
integracja rozproszonych zasobów i rejestrów informacji przestrzennej z wykorzystaniem technik i narzędzi informatycznych;
poprawa bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych w obszarze zasobów informacji przestrzennej.
Cel główny projektu osiągnięty zostanie do końca października 2019 r. w wyniku realizacji rzeczowej niżej wymienionych działań:
utworzenie bazy danych obiektów topograficznych BDOT500;
modernizacja ewidencji gruntów i budynków;
założenie i modernizacja osnowy poziomej i wysokościowej;
wdrożenie nowego systemu informatycznego do prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego – geoportal powiatowy;
utworzenie bazy danych Geodezyjnej Ewidencji Sieci Uzbrojenia Terenu GESUT;
cyfryzacja zasobu państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
zakup sprzętu informatycznego i oprogramowania.
W wyniku realizacji projektu udostępnione zostaną 26 nowe e-usługi:
L. p.
Nazwa usługi
1.
Usługa przeglądania mapy.
2.
Zamówienie zbioru danych RCiWN w postaci elektronicznej.
3.
Zamówienie zbioru z bazy EGiB.
4.
Zamówienie mapy EGiB w postaci wektorowej.
5.
Zamówienie kopii rejestru gruntów w postaci elektronicznej.
6.
Zamówienie kopii kartoteki budynków w postaci elektronicznej.
7.
Zamówienie kopii rejestru budynków w postaci elektronicznej.
8.
Zamówienie kopii kartoteki lokali w postaci elektronicznej.
9.
Zamówienie kopii rejestru lokali w postaci elektronicznej.
10.
Zamówienie skorowidza działek ewidencyjnych.
11.
Zamówienie wypisu z rejestru gruntów w postaci dokumentu elektronicznego.
12.
Zamówienie wypisu z rejestru gruntów bez danych osobowych w postaci dokumentu elektronicznego.
13.
Zamówienie wypisu z rejestru gruntów oraz wyrysu mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu elektronicznego.
14.
Zamówienie wyrysu mapy ewidencyjnej w postaci dokumentu elektronicznego.
15.
Zamówienie wypisu z rejestru budynków w postaci dokumentu elektronicznego.
16.
Zamówienie wypisu z rejestru lokali w postaci dokumentu elektronicznego.
17.
Zamówienie wypisu z kartoteki lokali w postaci dokumentu elektronicznego.
18.
Zamówienie zbioru danych z bazy BDOT500.
19.
Zamówienie zbioru danych z bazy GESUT.
20.
Zamówienie mapy zasadniczej w postaci mapy wektorowej.
21.
Wniosek o uzgodnienie usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu.
22.
Zamówienie zbioru danych z bazy BDSOG.
23.
Zamówienie opisu topograficznego z BDSOG.
24.
Zamówienie mapy lub szkicu przeglądowego z BDSOG.
25.
Zamówienie wykazu współrzędnych wysokości punktów z BDSOG.
26.
Zgłaszanie prac geodezyjnych.
Planowane efekty realizacji projektu:
oszczędność czasu: dzięki cyfryzacji zasobów informacji przestrzennej będzie możliwe zautomatyzowanie czynności wykonywanych dotychczas przez pracowników WGiN w sposób ręczny, np. skanowanie materiałów, wyszukiwanie danych oraz skrócenie czasu potrzebnego na załatwienie sprawy przez interesariuszy, dzięki umożliwieniu załatwienia sprawy zdalny (poprzez e-usługi na 4 poziomie dojrzałości) lub częściowo zdalny (poprzez e-usługi na 3 poziomie dojrzałości);
oszczędność kosztów: zostaną ograniczone koszty drukowania materiałów kartograficznych, koszty dojazdów do urzędu, korespondencji papierowej;
rozpowszechnienie dostępu do usług publicznych: dzięki cyfryzacji zasobów geodezyjnych i kartograficznych i rozbudowie systemu teleinformatycznego dostęp do usług publicznych, w tym zakresie tematycznym stanie się łatwiejszy dla wielu osób, w tym osób niepełnosprawnym, zostanie stworzona możliwość załatwienia sprawy (lub przynajmniej częściowego załatwienia) w sposób zdalny; dostęp do usług publicznych będzie szybszy i tańszy;
rozwój wykorzystania technologii informatyczno-komunikacyjnej – udostępnienie nowoczesnych e-usług będzie stanowiło element zachęty do powszechnego stosowania TIK dla mieszkańców powiatu oleckiego oraz dla przedsiębiorców; rozwój społeczeństwa informacyjnego jest także istotnym elementem przyczyniającym się do rozwoju konkurencyjności.
Wartość projektu: 3.722.967,00 zł.
Wkład funduszy europejskich: 2.921.161,00 zł.
Anna Turowska
2020-07-13 09:25:59
Cyfrowe usługi w zakresie udostępniania informacji publicznej ...
Publikacja
Anna Turowska
2020-07-13 09:25:57
Cyfrowe usługi w zakresie udostępniania informacji publicznej ...
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Projekt „Cyfrowe usługi w zakresie udostępniania informacji publicznej Starostwa Powiatowego w Olecku", współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej 3 „Cyfrowy Region”, Działania 3.1 „Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych”
Wnioskodawca: Powiat Olecki.
Cel główny projektu: poprawa dostępności, jakości i efektywności świadczonych usług publicznych oraz usprawnienie procesów wewnętrznych związanych ze świadczeniem usług publicznych poprzez wdrożenie rozwiązań cyfrowego urzędu, wykorzystujących zaawansowane technologie informacyjno-komunikacyjne.
Cele szczegółowe: Projekt zakłada informatyzację Starostwa Powiatowego w Olecku wraz z wdrożeniem e-usług, jakie będą świadczone ze pomocą uruchomionej platformy internetowej. Projekt pozwoli na rozwój nowoczesnych usług świadczonych drogą elektroniczną, ze szczególnym uwzględnieniem usług o wysokim poziomie e-dojrzałości, bezpieczeństwa oraz ich integracji na wspólnej platformie elektronicznych usług administracji publicznej (ePUAP).
Cel główny projektu osiągnięty zostanie do końca września 2018 r. w wyniku realizacji rzeczowej niżej wymienionych działań:
wdrożenie Cyfrowego Urzędu wraz z portalem płatności i portalem komunikacji społecznej;
wdrożenie Systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów (SEOD);
modernizacja infrastruktury sieci LAN;
dostawa urządzeń bezpieczeństwa sieci;
dostawa wyposażenia serwerowni;
dostawa rozwiązań telekomunikacyjnych;
dostawa wyposażenia komputerowego;
dostawa systemu podtrzymania napięcia (UPS).
W wyniku realizacji projektu udostępnione zostaną 24 nowe e-usługi:
wniosek o wydanie zaświadczenia o powierzchni użytkowej domu;
wydanie potwierdzonych kopii dokumentów;
wniosek dla rodziców o wydanie skierowania do specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego;
wniosek o przyznanie nagrody Starosty;
wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd;
wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
wniosek o udzielenie informacji, reprodukcję, sprzedaż materiałów z zasobu;
wniosek o wprowadzenie zmiany w ewidencji gruntów i budynków;
wniosek o wprowadzenie zmiany w operacie ewidencji gruntów i budynków;
wniosek o wydanie wyrysu i wypisu z operatu ewidencji gruntów i budynków;
wniosek o wydanie zaświadczenia o posiadaniu gospodarstwa rolnego;
wniosek o wydzierżawienie nieruchomości;
wniosek o wypisy dla właściciela;
wniosek o nadanie działki dożywotniej;
zgłoszenie pracy geodezyjnej;
aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu;
wyłączanie gruntów z produkcji rolniczej;
zmiana terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego;
wniosek o uzgodnienie dokumentacji projektowej sieci;
wniosek o wydanie zaświadczenia dotyczącego danych pojazdu – ogólny;
przedstawienie informacji o terminie, czasie i miejscu, w których będą prowadzone zajęcia, wraz z listą uczestników;
przekazanie informacji o przeprowadzonych kursach;
wydanie zaświadczenia o posiadaniu uprawnień do kierowania pojazdami;
złożenie wniosku elektronicznego za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej systemu Centralna Ewidencja Pojazd i Kierowca.
Planowane efekty realizacji projektu:
poprawa funkcjonowania urzędu oraz jego jednostek organizacyjnych i optymalizacja kosztów utrzymania poprzez automatyzację części zachodzących procesów zarządzania oraz wytwarzania i archiwizacji dokumentów;
wdrożenie jednolitych mechanizmów wymiany informacji, opartych na technologii teleinformatycznej;
usprawnienie obsługi obywateli i przedsiębiorców w tym osób niepełnosprawnych.
Projekt przyczyni się do upowszechnienie wykorzystania Internetu oraz narzędzi komunikacji elektronicznej w życiu codziennym mieszkańców i przedsiębiorców oraz turystów z terenu objętego jego realizacją, co spowoduje:
podniesienie jakości życia mieszkańców powiatu;
ułatwienie w prowadzeniu działalności gospodarczej;
zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej powiatu;
podniesienie atrakcyjności turystycznej.
Wartość projektu: 1.365.300,00 zł.
Wkład funduszy europejskich: 1.152.799,75 zł.
Anna Turowska
2020-07-13 09:23:55
Cyfrowe usługi w zakresie udostępniania informacji publicznej ...
Publikacja
Anna Turowska
2020-07-13 09:23:50
Cyfrowe usługi w zakresie udostępniania informacji publicznej ...
Zapis tymczasowyTreść (PL):
Projekt „Cyfrowe usługi w zakresie udostępniania informacji publicznej Starostwa Powiatowego w Olecku", współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w ramach Osi Priorytetowej 3 „Cyfrowy Region”, Działania 3.1 „Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych”
Wnioskodawca: Powiat Olecki.
Cel główny projektu: poprawa dostępności, jakości i efektywności świadczonych usług publicznych oraz usprawnienie procesów wewnętrznych związanych ze świadczeniem usług publicznych poprzez wdrożenie rozwiązań cyfrowego urzędu, wykorzystujących zaawansowane technologie informacyjno-komunikacyjne.
Cele szczegółowe: Projekt zakłada informatyzację Starostwa Powiatowego w Olecku wraz z wdrożeniem e-usług, jakie będą świadczone ze pomocą uruchomionej platformy internetowej. Projekt pozwoli na rozwój nowoczesnych usług świadczonych drogą elektroniczną, ze szczególnym uwzględnieniem usług o wysokim poziomie e-dojrzałości, bezpieczeństwa oraz ich integracji na wspólnej platformie elektronicznych usług administracji publicznej (ePUAP).
Cel główny projektu osiągnięty zostanie do końca września 2018 r. w wyniku realizacji rzeczowej niżej wymienionych działań:
wdrożenie Cyfrowego Urzędu wraz z portalem płatności i portalem komunikacji społecznej;
wdrożenie Systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów (SEOD);
modernizacja infrastruktury sieci LAN;
dostawa urządzeń bezpieczeństwa sieci;
dostawa wyposażenia serwerowni;
dostawa rozwiązań telekomunikacyjnych;
dostawa wyposażenia komputerowego;
dostawa systemu podtrzymania napięcia (UPS).
W wyniku realizacji projektu udostępnione zostaną 24 nowe e-usługi:
wniosek o wydanie zaświadczenia o powierzchni użytkowej domu;
wydanie potwierdzonych kopii dokumentów;
wniosek dla rodziców o wydanie skierowania do specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego;
wniosek o przyznanie nagrody Starosty;
wniosek o oddanie nieruchomości w trwały zarząd;
wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
wniosek o udzielenie informacji, reprodukcję, sprzedaż materiałów z zasobu;
wniosek o wprowadzenie zmiany w ewidencji gruntów i budynków;
wniosek o wprowadzenie zmiany w operacie ewidencji gruntów i budynków;
wniosek o wydanie wyrysu i wypisu z operatu ewidencji gruntów i budynków;
wniosek o wydanie zaświadczenia o posiadaniu gospodarstwa rolnego;
wniosek o wydzierżawienie nieruchomości;
wniosek o wypisy dla właściciela;
wniosek o nadanie działki dożywotniej;
zgłoszenie pracy geodezyjnej;
aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu;
wyłączanie gruntów z produkcji rolniczej;
zmiana terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego;
wniosek o uzgodnienie dokumentacji projektowej sieci;
wniosek o wydanie zaświadczenia dotyczącego danych pojazdu – ogólny;
przedstawienie informacji o terminie, czasie i miejscu, w których będą prowadzone zajęcia, wraz z listą uczestników;
przekazanie informacji o przeprowadzonych kursach;
wydanie zaświadczenia o posiadaniu uprawnień do kierowania pojazdami;
złożenie wniosku elektronicznego za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej systemu Centralna Ewidencja Pojazd i Kierowca.
Planowane efekty realizacji projektu:
poprawa funkcjonowania urzędu oraz jego jednostek organizacyjnych i optymalizacja kosztów utrzymania poprzez automatyzację części zachodzących procesów zarządzania oraz wytwarzania i archiwizacji dokumentów;
wdrożenie jednolitych mechanizmów wymiany informacji, opartych na technologii teleinformatycznej;
usprawnienie obsługi obywateli i przedsiębiorców w tym osób niepełnosprawnych;
Projekt przyczyni się do upowszechnienie wykorzystania Internetu oraz narzędzi komunikacji elektronicznej w życiu codziennym mieszkańców i przedsiębiorców oraz turystów z terenu objętego jego realizacją, co spowoduje:
podniesienie jakości życia mieszkańców powiatu;
ułatwienie w prowadzeniu działalności gospodarczej;